سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اجرای طرح شهاب برای دانش‌آموزان پایه سوم و نهم از مهر ۹۸

معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان از توسعه طرح شهاب برای دانش‌آموزان پایه سوم و نهم از مهر ۹۸ خبر داد.

حمید رحمانی معاون مرکز ملی پرورش استعدادی‌های درخشان باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هدفگذاری برای اجرای طرح شهاب در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی که از سال ۹۳ برای اجرای طرح شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر (شهاب) در نظر گرفته شده است، پوشش این طرح از چهارم دبستان آغاز و تا پایه هشتم ادامه یافته است که بر اساس روند پیش‌بینی شده، این طرح امسال به مقاطع تحصیلی دیگر هم توسعه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان سوم ابتدایی و نهم متوسطه اول هم تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرند و برنامه اجرایی برای این دو پایه در نظر گرفته شده است.

رحمانی با اشاره به برگزاری منظم جلسات سیاست‌گذاری طرح شهاب اظهار کرد: این طرح از جنبه سیاست‌گذاری مشکلی ندارد و بر اساس برنامه تعریف شده برای آن، را کار را جلو می‌بریم اما روند اجرایی طرح  مربوط به معاونت‌های ابتدایی و متوسطه می‌شود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادی‌های درخشان باشگاه دانش پژوهان جوان در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه وظیفه کیفیت‌بخشی و اجرای طرح را کدام نهاد بر عهده دارد، گفت: با توجه به معاونت‌هایی که مجری طرح شهاب هستند، کیفیت کار هم وابسته به عملکرد این معاونت‌ها می‌شود و اگر مشکلی در اجرای طرح وجود دارد باید این موضوع از طریق معاونت‌های مذکور مشخص شود.


بیشتر بخوانید: جزئیات برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان/ ۴ هزار نفر جذب می‌شوند 


برگزاری جشن پوشش سراسری طرح شهاب در پایه چهارم ابتدایی

وی به برنامه‌ریزی برای آموزش طرح شهاب هم اشاره و بیان کرد: دوره آموزشی برای مربیان طرح شهاب شهریورماه در شیراز برگزار می‌شود و همزمان با این اقدام جشن پوشش سراسری این طرح برای دوره چهارم دبستان را داریم.

رحمانی اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده صرفا چهارم دبستان تحت پوشش سراسری این طرح قرار می‌گیرند و سایر پایه‌های تحصیلی به تدریج پوشش سراسری پیدا می‌کنند درواقع در کنار توسعه کمی به توسعه کیفی کار می‌پردازیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.