سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سایت‌های خرید و فروش اسلحه بستری برای کلاهبرداری از کاربران/ مالباختگان از ترس مجرم شناخته نشدن، شکایت نمی‌کنند

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبردارانی خبر داد که در قالب فروشندگان سلاح در فضای مجازی فعالیت می‌کردند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه جدید شیادان برای کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: سودجویان با راه اندازی سایت‌های خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی، بدون اینکه سلاحی به فروش برسانند و در اقدامی جدید بدون تحویل کالا به خریدار سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند.

او افزود: متقاضیان تهیه سلاح پس از درج اطلاعات خود در سایت‌های خرید و فروش اسلحه و پرداخت اینترنتی وجه خرید، به جای تحویل اسلحه مورد نظر، متوجه کلاهبرداری سودجویان از خود می‌شوند.

به گفته سرهنگ کاظمی طبق قوانین کشوری خرید و فروش اسلحه جرم است و در صورت مشاهده و شناسایی خریدار و فروشنده اسلحه، به طور قانونی با این افراد برخورد خواهد شد.


بیشتر بخوانید: خرید و فروش سلاح در شبکه‌های مجازی ادامه دارد


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: اشخاصی که در این زمینه ضرر مالی دیدند و از آن‌ها کلاهبرداری شده است، با در نظر گرفتن قانون ممنوعیت خرید و فروش سلاح در کشور و مجرم شناخته شدن افراد متخلف در این حوزه، برای اعلام شکایت خود به مرجع قضایی مراجعه نمی‌کنند،  چراکه می‌دانند در صورت مراجعه‌شان به دادسرا‌ها طبق قانون مجرم شناخته شده و با آن‌ها برخورد می‌شود، در نتیجه مالباختگان از انجام این کار خودداری می‌کنند.

او با بیان اینکه وجود و فعالیت سایت‌های خرید و فروش سلاح را رد نمی‌کنم، افزود: این سایت‌ها صرفا به دنبال خرید و فروش اسلحه نیستند و صاحبان آن‌ها نیز این سایت‌ها را فقط برای کلاهبرداری از کاربران ایجاد کردند.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: علاوه بر شناسایی سایت‌های خرید و فروش سلاح در فضای مجازی، موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از سودجویان و کلاهبرداران در این حوزه شدیم که برای بررسی پرونده‌ به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.