سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان خبر داد؛

کمک میلیاردی سمنان برای بازسازی استان‌های سیل زده کشور

سرهنگ جبار دوست محمدی گفت: مردم استان سمنان بیش از هفت میلیارد تومان به سیل زده لرستان صورت نقدی و غیر نقدی کمک کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ جبار دوست محمدی رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان در تشریح فعالیت‌های این نهاد برای بازسازی استان‌های سیل زده ضمن اشاره به کمک  هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم استان سمنان به سیلزدگان لرستان صورت نقدی و غیر نقدی گفت: اولین ماموریت استان سمنان در استان سیل زده گلستان بود که با ماشین آلات سنگین برای ایجاد بند انحرافی در منطقه اقدام شد.

وی افزود: بسیجیان استان سمنان همچنین در شهرستان‌های گلوگاه و نوشهر استان مازندران و ۷۰ روستای تابعه این شهرستان‌ها برای بازسازی و لایروبی و توزیع کمک‌های مردم استان سمنان به سیل زدگان مشارکت داشتند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان با بیان اینکه ماموریت بسیجیان استان سمنان در لرستان از چهاردهم فروردین آغاز شد بیان کرد : در این مرحله لایروبی و مرمت قسمتی از پلدختر به استان سمنان واگذار شد و حدود ۸۰۰ خانوار تحت پوشش معیشتی این استان بودند.

به گفته دوست محمدی، بسیجیان استان سمنان با حضوری ۱۰ روزه در لرستان با استفاده از ۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک و فعالیت روزانه حدود ۷۰۰ نفر برای رفع مشکلات این استان سیل زده کمک کردند.

سرهنگ دوستمحمدی افزود: ماموریت بعدی استان سمنان در روستای ۳۵۰ خانواری چم مهر پلدختر بود که ۸۰ درصد روستا به علت سیل تخریب شده بود.

وی گفت: با تلاش بسیجیان استان سمنان در مدت ۴۵ روز و با استفاده از ۷۰ دستگاه ماشین سبک و سنگین لایروبی روستا انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان تصریح کرد: بازسازی بخشی از لرستان به استان سمنان واگذار شده که در فاز اول مقرر شد ۱۵۰ منزل برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد احداث شود که تاکنون بتن ریزی ۲۰ منزل انجام و پیش بینی می‌شود تا شش ماه آینده تعهد احداث ۱۴۷ واحد مسکونی با مشارکت استان سمنان اجرایی شود.

سرهنگ دوستمحمدی افزود: استان سمنان تاکنون هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به استان لرستان کمک کرده و در ساخت و ساز هر واحد مسکونی هم مقرر شده استان سمنان حدود ۳۰ میلیون تومان و در مجموع چهار و نیم میلیارد تومان مشارکت داشته باشد.

وی افزود: طرح همبستگی جهاد ملی در کشور در حال اجرا است که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت عمران بسیج کشور، منازل مورد نظر برای کمک خود را انتخاب و هدایای خود را ارسال کنند.

انتهای پیام / م

طرح همبستگی جهاد ملی در کشور در حال اجرا است

برچسب ها: سپاه ، حوادث طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.