سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر اقتصاد و دارایی:

بانکداری دیجیتال بر اساس نیاز‌های هر فرد تعبیه می‌شود

معمارنژاد گفت: در بانکداری دیجیتال برای هر مشتری و مطابق با رفتار او، محصولات و خدمات خاص و منحصر به فردی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست تخصصی "بانکداری دیجیتال" که در غرفه وزارت اقتصاد در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، بانکداری دیجیتال را دیجیتالی کردن تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های بانکداری در تمامی حوزه‌های بانکی اعم از کسب‌ و کار، فرآیندها، فناوری، مشتریان و نیروی انسانی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در بانکداری دیجیتال پایه کار شناخت رفتار مشتری و نیاز او بر اساس تراکنش‌های عملیاتی دریافت و پرداخت است، افزود: در این سیستم، محصول و شعبه اهمیت خود را از دست می‌دهد و تنها مشتری محوری ملاک عمل قرار می‌گیرد.

معمار نژاد تصریح کرد: در بانکداری دیجیتال برای هر مشتری و مطابق با رفتار او، محصولات و خدمات خاص و منحصر به‌ فردی در نظر گرفته می‌شود. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد سپس به تعداد زیاد شعب بانکی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با تحقق تحول دیجیتالی در حوزه بانکداری، ضمن کاهش قابل‌ ملاحظه در تعداد شعب، شاهد بهبود کیفیت خدمات بانکی و ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده و به‌ صرفه برای تمام ذی‌نفعان بانک باشیم.


بیشتر بخوانید: سایه روشن استخراج بیت کوین در کشور/مصوبه دولت درخصوص رمزارزها به زودی ارائه می شود


وی تحول دیجیتال در بانک‌ها را عامل بهبود فرآیندهایی مثل کاهش بروکراسی، اعتبار سنجی مشتریان و در نهایت اعطای تسهیلات و تزریق اعتبارات در محل‌هایی دانست که شان وجودی بانک‌ها به سبب ارائه آن خدمات است.

معمارنژاد با تاکید بر اینکه بانکداری دیجیتال در حال اتفاق افتادن است، تاکید کرد: درک این حقیقت اجتناب‌ناپذیر بوده است و بانک‌ها باید با دید باز به استقبال این تحول بروند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آینده نزدیک مشتریان چه در لایه‌های خدمات خُرد و چه در لایه‌های بنگاه‌داری، انتظار دارند خدمات خود را از کانال‌های مختلف و به‌ صورت "امنی چنل" دریافت کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به ارتباط بانکداری دیجیتال و اقتصاد هوشمند نیز پرداخت و بیان کرد: یکی از ماژول‌های مهم بانکداری دیجیتال، هوشمندسازی فرآیندهای کسب‌ و کاری به کمک فناوری‌های هوش مصنوعی و هوش تجاری بوده است و بانک دیجیتال می‌تواند یکی از ابزارهای کارا و موثر در مسیر تحقق اقتصاد هوشمند باشد.

انتهای پیام/

شخصی سازی خدمات بانکی با هوشمند سازی اقتصاد کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.