سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاتب در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی تقاضای نمایندگان برای عزل رحیمی از هیئت رئیسه مجلس

رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی از تقاضای جمعی از نمایندگان برای عزل رحیمی از هیئت رئیسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان و در جمع خبرنگاران از تقاضای تعدادی نماینده برای سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

وی افزود: جمعی از نمایندگان به علت سوال این نماینده از وزیر دفاع درباره علت انتشار فیلمی امنیتی در صحن تقاضای سلب عضویت رحیمی از هیئت رئیسه مجلس را به کمیسیون آیین‌نامه داخلی کردند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس چنانچه ۲۵ نفر از نمایندگان تقاضا کنند که هر یک از اعضای هیئت رئیسه به وظایف خود عمل نکرده، کمیسیون آیین‌نامه ۳ روز فرصت دارد تا هیئتی را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد.

کاتب بیان کرد: در حال حاضر ۲۹ نفر از نمایندگان تقاضای عزل رحیمی از هیئت رئیسه را داشته‌اند و هیئت بررسی این موضوع مرکب از اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و ۳ نفر از متقاضیان سلب عضویت این نماینده است، همچنین رحیمی موظف است که ظرف ۱۰ روز دفاعیات خود را به هیئت مذکور ارائه کند تا این هیئت بتواند به رای‌گیری بپردازد.

وی افزود: در صورتی که این هیئت رای به سلب عضویت رحیمی از هیئت رئیسه مجلس بدهد گزارش آن به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، اما موضوع و مباحث سوال‌کننده و دفاع‌کننده در جلسه غیر علنی مطرح شده و نتیجه نهایی آن به صحن علنی اعلام خواهد شد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: بر اساس مواد ۱۱ و ۱۶ آیین نامه داخلی مجلس این نماینده سوالی از وزیر دفاع پرسید که هیچ ارتباطی به او نداشت و اعلام کرد که سپاه پاسداران فیلمی امنیتی را در اختیار کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد قرار داده در حالی که سپاه پاسداران به صورت رسمی، کتبی و شفاهی اعلام کرد که فیلم پخش شده در صحن از طریق سپاه در اختیار این نماینده قرار نگرفته است.

کاتب اظهار کرد: یک مسئله قابل توجه این است که اگر فیلم غیر اصولی بوده نباید هیئت رئیسه اجازه پخش آن را می‌داد و اگر هیئت رئیسه تخلف کرده وزیر نباید پاسخگو باشد.

وی در پایان درباره اینکه آیا پیش از این نمایندگان درخواست سلب عضویت اعضای هیئت رئیسه را مطرح کردند و یا خیر، گفت: قبلا درباره علی مطهری این اتفاق افتاد که به رای‌گیری کشیده نشد و متقاضیان توافق کردند مطهری سلب عضویت نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسن اسماعیلی
۱۲:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
با سلام حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی البته این موضوع نشان از این دارد که این طیف از نمایندگان بیشتر شبیه وکیل الدوله دارند عمل میکنند .وفراموش کردند که وکیل مردم هستند از این طرز برخورد این دوستان از مجلس هم مایوس شدیم