سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

تمهیدات لازم برای خروج و ورود زائران اربعین افزایش می یابد/ مرز مهران یکی از پرترددترین گذرگاه‌های مرزی ایران است

طالبی گفت: امکانات و زیر ساخت های لازم در پایانه های مرزی مهران، چذابه، شلمچه برای ارائه خدمت شایسته به زائران اربعین افزایش می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  بابک طالبی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل هر چه بیشترخروج و ورود زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است، مرز مهران را یکی از پرترددترین گذرگاه‌های مرزی ایران در مراسم اربعین حسینی اعلام کرد.

او عنوان کرد: برای تشرف زائران اربعین به کربلای معلی و حضور در مراسم با شکوه پیاده روی اربعین، ۹۲ گیت خروجی در مرز مهران، ۴۸ گیت خروجی در مرز شلمچه و ۱۶ گیت خروجی در پایانه مرزی چذابه در نظر گرفته شده است.

طالبی بیان کرد: در حال حاضر عملیات نصب سازه فضا کار سایبان برای رفاه زائران بر روی گیت های خروجی به اتمام رسیده و به زودی پوشش سقف آن نیز اجرا خواهد شد و در محدوده پایانه مرزی مهران با همکاری خیرین، عملیات اجرایی احداث سایبان‌های محوطه با سازه‌های فضاکار و سرویس‌های بهداشتی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در پایانه مرزی مهران اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، تاکید کرد: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات اجرایی ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در چهار نقطه از محدوده پایانه مرزی، نصب دو دستگاه x-ray مسافری در مسیر گیت های جنوبی محوطه، بازسازی و اصلاح سیستم تهویه سالن مسافربری، راه اندازی و بازسازی سالن تجاری و آماده سازی سیستم سرمایش نمازخانه در کریدور مسافربری اشاره کرد.

او با اشاره به فعالیت‌های عمرانی جاری در پایانه مرزی چذابه بیان کرد: پیگیری رفع مشکلات آب شرب، ساماندهی مسائل بهداشتی زائرین، تکمیل ایست اختیاری، پوشش کامل روشنایی پایانه و محوطه، ساماندهی پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری، راه اندازی و بهسازی تأسیسات مورد نیاز، خرید و نصب کانکس‌های سرویس‌های بهداشتی و سرویس همه تأسیسات پایانه از اقداماتی است که در پایانه مرزی چذابه انجام شده است.

طالبی تأکید کرد: در پایانه مرزی شلمچه نیز اقدامات قابل توجهی آغاز شده که از آن جمله می‌توان به احداث ۲۴ گیت اضطراری، احداث سایبان وآب سردکن در مسیر تردد زائرین و تکمیل روشنایی محوطه اشاره کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

افزایش سطح خدمات در پایانه های مرزی برای میزبانی از زائران اربعین

 

برچسب ها: حمل و نقل ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.