سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد فرهنگ سلامت در جامعه مستلزم استمرار آموزش در مهاباد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ایجاد فرهنگ در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری گامی موثر در تحقق ارتقاء سلامت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تغییر در پایش‌های همکاران واحد‌های ستادی مرکز بهداشت به جای بازدید از ۶۵ خانه بهداشت، می‌بایست بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی انجام شود. چرا که این رویکرد می‌تواند نقش مهمی در توانمند کردن بهورزان و همکاران محیطی داشته باشد و مشکلات به طور کامل احصا و اولویت بندی شده و توسط همکاران محیطی با کمک همکاران ستاد مرکز بهداشت مرتفع شود.

وی افزود: کارشناسان محیطی مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی باید در خانه‌های بهداشت حضور داشته باشند و برفعالیت بهورزان در خانه‌های بهداشت تحت پوشش نظارت نمایند.

دکتر بهزاد خاطرنشان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی گوگ تپه و مرکز خدمات جامع سلامت شهری بداق سلطان به عنوان مرکز معین در حال فعالیت می‌باشد و از اول مرداد ماه با حضور پزشک عمومی، کارشناس مامایی، بهیار، دارویار، منشی و خدمات آماده ارائه خدمت به روستائیان است.

وی اظهار داشت: از سال ۸۴ با استقرار برنامه پزشک خانواده در روستا‌ها و بوجود آمدن تیم‌های سلامت با سرپرستی پزشک خانواده گامی مهم در تحقق شعار عدالت در سلامت و بدنبال آن کاهش پرداختی از جیب مردم برداشته شد.

دکتر بهزاد اظهار امیدواری کرد و گفت: با همکاری و همدلی همکاران محیطی می‌توان خدمات شایانی را در جهت ارتقاء سلامت شهرستان مهابادو رساندن این شهر به جایگاهی در خور و شان مردم ایفا نمود.

انتهای پیام / س خ 

ارتقاء سلامت نیازمند استمرار آموزش مراکز خدمات در مهاباد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.