سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران:

زمینه فروش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای پروژه‌های پایتخت فراهم شد

رسولی گفت: شهرداری با کمک بانک مرکزی موفق شد تا زمینه قبول عاملیت فروش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به قانون بودجه و مصوبه شورا در سال مالی ۹۷ گفت: ما بر این اساس اجازه داشتیم تا سقف یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنیم و تمام این منابع را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو کنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به تنگنا‌های مالی و بانکی موجود در شهرداری تهران، تحقق این هدف مشکل بود.

او با بیان اینکه شهردار تهران برای تحقق این هدف تا قبل از پایان تیر ماه بسیار تلاش کرد، تصریح کرد: همکاران ما موفق شدند با کمک رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های مشخص شده زمینه قبول عاملیت فروش این اوراق را فراهم کنند و امروز امکان هزینه کردن این رقم برای پروژه‌های پایتخت مهیا شده است.

رسولی در ادامه نسبت به عملکرد معاون برنامه ریزی شهردار تهران هم تذکر داد و گفت: شورای شهر در تبصره ۴۰ بودجه سال ۹۷ تکالیفی را در بند ۴ تعریف کرده است که بر این اساس شهرداری مکلف شده در راستای بند‌های ۱ و ۲ نسبت به عملکرد دستورالعمل‌ها ظرف سه ماه اقدام کند که تا امروز ۳۱ تیر ماه تأخیر کرده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سامانه یکپارچه مالی بودجه و حسابرسی تا پایان تیر باید راه اندازی شود، افزود: بعد از این مدت آیین نامه مربوطه به شورا ارائه نشده و در گزارش اخیر درآمد و هزینه نتوانستیم در فصل هزینه‌ای به عنوان خزانه دار انجام وظیفه کنیم.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که سامانه یک پارچه مدیریت مالی هرچه سریع‌تر راه اندازی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.