سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل:

رفع معارض‌های آزادراه همت – کرج نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است

خادمی از نیاز به اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی آزاد راه همت–کرج برای رفع معارض‌های جانبی آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در مراسم بازدید از آزادراه همت – کرج با بیان اینکه دو هزار و ۲۱۷ کیلومتر آزادراه در کشور زیر بار ترافیک است، گفت: ۵ هزار کیلومتر آزادراه در دست احداث داریم و هزار و ۱۱۶ کیلومتر آزادراه نیز در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود طی امسال و سال آینده، ۷ پروژه آزادراهی بزرگ در کشور به بهره‌برداری برسد.

وی مجموع آزادراه‌های اعلام شده را ۵۸۶ کیلومتر دانست و گفت: با افتتاح این میزان آزادراه طی دو سال آینده ۲۶ درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در ادامه تصریح کرد: آزادراه خرم‌آباد به بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعه شماره ۴ آزادراه ارومیه به تبریز نیز تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

خادمی با اشاره به منطقه یک آزادراه تهران – شمال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی کنارگذر جنوبی تهران، ادامه داد: این کنارگذر به طول ۱۵۸ کیلومتر بوده و سبب اتصال آبیک به چرمشهر می‌شود که با افتتاح آن گره ترافیکی استان تهران و البرز کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به بهره برداری از کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر تا پایان سال، اظهار کرد: آزادراه اصفهان به شیراز با طول ۲۲۴ کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود که هم اکنون در حال احداث است.

وی تأکید کرد: دولت در مجموع ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است که با مجموع سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.


بیشتر بخوانید: افتتاح قطعه یک آزاد‌راه تهران - شمال پیش از پایان تابستان 


خادمی با اشاره به اینکه آزادراه همت – کرج با طول ۱۴.۶ کیلومتر و در ۳ قطعه در حال ساخت است، گفت: قطعه اول این آزادراه با طول ۵ و نیم کیلومتر ساخته شده بود که هم اکنون زیر بار ترافیک رفته، قطعه دوم با ۴ و نیم کیلومتر در حال احداث است و قطعه سوم نیز به خروجی جاده چالوس متصل می‌شود.

وی از سهم ۴۰ درصدی شهرداری در اجرای این پروژه خبر داد و ادامه داد: ترافیک این آزادراه باید به کنارگذر شمالی کرج و به آزادراه کرج – قزوین متصل شود که در نهایت این امر سبب کاهش ترافیک عبوری به سمت غرب می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۱۵ درصد باقی مانده آن تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

با اشاره به هزینه ۲۵ میلیارد تومانی معارض‌های موجود در این پروژه، گفت: ۵ واحد مسکونی و ۵ مرکز تفریحی و استراحتگاهی در این مسیر وجود دارد که باید به تملک دولت درآید تا این آزادراه تکمیل شود.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته پس از بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران – شمال و آزادراه همت – کرج به این پروژه ها، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه آزادراه تهران – شمال و ۱۰۰ میلیارد تومان به آزادراه همت – کرج تخصیص داده شده است که این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اسلامی قرار می‌گیرد.

خادمی با اشاره به تملک اراضی‌های آزادراه همت – کرج، گفت: برای تملک این اراضی باید پول نقد پرداخت شود و مردم حاضر به دریافت اسناد خزانه اسلامی نیستند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در پایان به راه‌آهن شلمچه به بصره اشاره کرد و گفت: شرکت ساخت آماده آغاز عملیات اجرایی است، اما این منطقه یک منطقه جنگی است و باید عملیات پاکسازی در این منطقه صورت گیرد.


انتهای پیام/


اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه آزادراه تهران – شمال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من بايس به تانكا غلطكاي سنگين با فاصله زياد ببندن و از راه دور كنترلش كنن تا مسير رو برن و هر چي مين منفجر بشه و زودتر جاده و ريل رو بزنن