وی با بیان اینکه ممکن است برای طراحی یک قطعه و یا در تولید آن محصول از شرکت دیگر کمک بگیرد، افزود: نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید، بخشی از نیازمندیهای داخلی سازی ارائه که تداوم آن در محل واحدهای صنعتی بزرگ در بسیاری دیگر از بخشها میتوان داخلی سازی را اجرا کرد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: فعال بودن نمایشگاههای ساخت داخل روش جدیدی برای واحدهای صنعتی است تا با مذاکره و گفتگو بتوانند زمینههای تأمین نیازمندیهای خود را برآورده سازند و در این مسیر یک رویکرد ملی شکل بگیرد که نگاه به توانمندیهای داخلی و خریدهای داخلی تقویت کند.
بیشتر بخوانید: طرح های بانک مرکزی برای تامین مالی تولید
صالحینیا با تشریح ساز و کار نمایشگاههای ساخت داخلی گفت: در این نمایشگاهها یک شرکت قطعه یا تجهیزات مورد نیاز خود را به نمایش میگذارد و شرکت سازندهای ممکن است نمونه مشابه آن را بهتازگی تولید کرده باشد و زمینه همکاری دو شرکت فراهم شود، یا اینکه نمونهای نزدیک به همان محصول را تولید کرده باشد و نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد و امکان تولید آن محصول وجود داشته باشد و در نهایت اگر محصول جدیدی باشد، شرکت سازنده پس از بررسی با ارائه پروپوزال یا پیش فاکتور میتواند مسیر تولید این محصول را در آن شرکت فراهم کند و از این طریق زمینه ساخت داخل آن را در کشور بهوجود بیاورد.
انتهای پیام/