سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار اردبیل:

سمن‌ها می‌توانند در برگزاری انتخابات مشارکت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: طبق اساسنامه ماهیت سازمان‌های مردم نهاد به عنوان افراد بی طرف می‌توانند در برگزاری انتخابات فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست با جمعی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل گفت: طبق اساسنامه ماهیت سازمان‌های مردم نهاد غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است، اما به عنوان افراد بی طرف می‌توانند در برگزاری انتخابات فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزاری هر گونه جلسات هم اندیشی و همایش جریانی با حضور افراد سیاسی و کاندیدا‌های احتمالی از سوی NGO‌ها منع قانونی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی طبق اساسنامه سمن‌ها می‌توانند کار‌های خود را برون سپاری کنند افزود: در حال حاضر برای توانمند سازی حاشیه شهری اعتبار خوبی پیش بینی شده که در آینده این موارد به تمامی شهر‌ها گسترش می‌یابد.

ندایی مطالبه گری را ماهیت دیگر تشکل‌های مردم نهاد بر شمرد و اظهار کرد: سمن‌ها باید در حوزه‌های حمایت از آثار تاریخی، محیط زیست، بهداشت محیط، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با برگزاری همایش و کنفرانس‌ها مطالبه گری کنند.

وی رتبه اردبیل را در مسایل آسیب‌های اجتماعی پایین‌تر از ۲۵ اعلام کرد و گفت:استان اردبیل یکی از استان‌های امن است و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی گام‌های موثری برداشته شده است که نمونه آن اردبیل به عنوان پایلوت در توانمند سازی حاشیه و محلات کم برخوردار انتخاب شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل استفاده از تمام ظرفیت‌ها را برای تشکل‌های مردم نهاد پیشنهاد کرد و افزود: سمن‌هایی که به نوعی اعتبار به عنوان حمایت دریافت می‌کنند باید اموزش محور باشند و برای افزایش امید به زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

 ندایی گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید از ظرفیت افراد متخصص در حوزه‌های مختلف جهت توانمند سازی نیرو‌های خود برای پیشگیری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های احتمالی استفاده کنند.

در این جلسه تعدادی از مسئولان سمن‌ها مشکلات خود را مطرح کردند و اعتبارنامه ۱۴ تشکل مردم نهاد از سوی معاون سیاسی استاندار اردبیل ابلاغ و اعطا شد.

انتهای پیام/ح

سمن‌ها باید در حوزه‌های مختلف مطالبه گری کنند

برچسب ها: انتخابات ، سمن ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.