سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرد طبیعت دوستی که ۲ هزار بذر بلوط کاشت

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  گفت: یکی از دوستداران محیط زیست حدود ۲۰۰۰ بذر بلوط کاشته که خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد آن‌ها سبز هستند.

به گزارش   خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، جلیلیان رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: یکی از دوستداران محیط زیست حدود ۲۰۰۰ بذر بلوط کاشته که خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد آن‌ها سبز هستند.

 وی گفت: این بار در شهرستان گیلانغرب  یکی از دوستداران طبیعت  اقدامی زیبا ابرای پایداری وتوسعه جنگل حرکتی را آغاز  کرده است   اقدام به برداشت بذر بلوط  میکند   تا در جای جای ارتفاعات مشرف به شهر موسوم به انارک وزله زرد بکارد  و قصد دارد پا جای پای پدر بلوط ایران  مظفر افشار در استان لرستان  بلوط به کارد امیر حسینی که خود را حسینی طبیعت دوست معرفی می‌نماید این اقدام  را انجام داده است.

 وی افزود: با توجه به گرمای بیش از حد بدون شک این نهال‌ها نیازمند آب خواهند بود وصعب العبور بودن مانع از آبیاری آن‌ها با خودرو می‌شود لذا می‌طلبد تا همه دوستداران طبیعت در شهرستان گیلانغرب به یاری پدر بلوط در شهرستان شتافته وهریک نیاز آبی تعدادی از نهال‌ها را مرتفع نمایند که خالی از اجر نخواهد بود؛ و بدون شک تاثیر بسزایی در افزایش درختان بلوط در مناطق حاشیه‌ای شهر که رو به کاهش است خواهد داشت.

وی گفت: هر دوستداری که قدمی در راه احیای جنگل‌ها ومراتع در چهار چوب قوانین به جهت ماندگاری وتوسعه بردارد را با قوت حمایت خواهیم کرد.

انتهای  پیام/ز



یکی از دوستداران محیط زیست حدود ۲۰۰۰ بذر بلوط کاشته است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.