وی افزود: خیلی از کتابهای رمان که در گذشته به فروش میرسید، امروز مخاطبانش در صفحات مجازی و کانالهای تلگرامی به خواندن این کتابها میپردازند. همین امر باعث شده است تا تیراژ کتابها به طرز وحشتناکی کاهش پیدا کند و چاپ نشود.
کمالی آشتیانی با اشاره به تأثیر تلویزیون در معرفی کتاب به مخاطبان اظهار داشت: در تلویزیون برنامهای به نام کتاب نامه، در گذشته پخش میشد که چند کتاب با کمک مسئولان تلویزیون، در این برنامه معرفی و به صورت رضایت بخشی کتابهای نشر یاس بهشت در میان مخاطبان منتشر شدند.
وی افزود: از نظر من رویکرد اصلی صدا و سیما باید ترویج مسائل فرهنگی مخصوصا کتاب باشد؛ چرا که پایه ساخت فیلم، انیمیشن و کارتون کتاب است. بسیاری از شاعران بر مبنای مطالب نوشته شده در کتابها به سرودن شعر میپردازند.
مدیر مسئول انتشارات یاس بهشت، در خصوص حمایت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از افزایش سرانه مطالعه در کشور، گفت: مقداری از بودجه وزارت ارشاد باید برای تبلیغ کتابخوانی هزینه شود که مردم تشویق به خرید کتاب شوند و تولیدکنندگان با انگیزه بیشتری اقدام به تولید کتابهای تاثیرگذار کنند.
کمالی آشتیانی افزود: هرچه تولید و فروش کتاب بیشتر شود، هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی در جامعه پیشرفت میکنیم.
خیلی از کتابهای انتشاراتی ما در کشورهای دیگر، مخاطب عامه پسند دارد. انتشارات ما این درخواست را داشته است تا کتابهای کودک و نوجوانمان در کشورهای ترکیه، آذربایجان و تاجیکستان برای خردسالان این کشورها به زبان خودشان ترجمه شوند.
انتهای پیام/