سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطلق مطرح کرد؛

ایران در مخاطرات طبیعی جزء ۱۰ کشور اول دنیاست/ سیل شایع‌ترین مخاطره

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درمدیریت کاهش خطر بلایا گفت: ایران رتبه ۸ جهانی را از نظر مخاطرات طبیعی دارد.

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از وزات بهداشت، نشست مدیران گروه مدیریت خطر و بلایای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درسالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور مدیران و کارشناسان این اداره برگزار شد.

 محمداسماعیل مطلق مشاورمعاون بهداشت وزارت بهداشت درمدیریت کاهش خطر بلایا گفت: ایران دارای رتبه ۸ از ۱۰ جهان از نظر مخاطرات طبیعی دارد و شایع‌ترین مخاطره کشور سیل است که طی سالیان اخیر ۶۱ درصد کل مخاطرات را تشکیل داده است.

 محمداسماعیل مطلق با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جهت جلب مشارکت جامعه برای مقابله با مخاطرات افزود: ایران از نظر جمعیت تحت تاثیر مخاطرات طبیعی نیز جزء ۱۰ کشور اول دنیاست.

وی ادامه داد: رویکرد نوین جهان تغییر روش از پاسخ به تقویت پیشگیری و آمادگی است و به تنهایی با پاسخ نمی‌توان انتظار توسعه پایدار در کشور داشت.

 مطلق بیان داشت: چارچوب بین المللی کاهش خطر بلایا برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ با هدف پیشگیری از خطر‌های جدید و کاهش خطر فعلی بلایا از طریق اجرای ادغام یافته و جامع اقدامات اقتصادی، ساختاری، حقوقی، اجتماعی، سلامتی، فرهنگی، محیطی، فناوری، سیاسی و سازمانی که منجر به پیشگیری و کاهش مواجهه با مخاطرات، آسیب پذیری‌ها و افزایش آمادگی برای پاسخ و بازیابی و نهایتا تقویت تاب آوری، پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: این سند دارای چهار اولویت درک خطر، تقویت حاکمیت خطر بلایا برای مدیریت خطر بلایا، سرمایه گذاری در کاهش خطر بلایا برای درک اولویت تاب آوری بلایا، ارتقای آمادگی بلایا برای پاسخ و ساخت بهتر از قبل موثر در بازیابی، بازتوانی و بازسازی می‌باشد.


بیشتر بخوانید: بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌های دولتی و داروخانه‌ها/ در هزینه کرد دانشگاه‌ها نباید نظارت داشته باشیم


گفتنی است در ادامه این جلسه در خصوص سامانه برنامه ریزی عملیاتی و اهمیت آن، هماهنگی‌های لازم برای گزارش دهی بهتر، وب سایت در دست طراحی دفتر مدیریت خطر بلایا، توضیحات ارائه و بحث و تبادل نظر شد. سپس مدیر گروه خطر بلایای استان گلستان درس آموخته‌های سیل اخیر را بیان کرد و مبحث آموزشی زلزله و نکات کلیدی توسط مدیر گروه مدیریت خطر بلایای سمنان ارائه شد.

انتهای پیام/

 

طراحی برنامه‌هایی برای مقابله با مخاطرات 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.