سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵۰ خانوار استان همدان متقاضی دریافت فرزند خواندگی + فیلم

امسال تعداد خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در استان همدان به بیش از ۳۵۰ خانوار افزایش یافت.

حمید رضا الوند، مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: هم اکنون ۲۰ شیرخوار در شیرخوارگاه بهزیستی استان همدان نگهداری می‌شوند که تنها ۴ نوزاد از آن‌ها شرایط واگذاری برای فرزند خواندگی را دارند.

وی از زمینه سازی برای واگذاری این ۴ نوزاد به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی خبر داد و افزود: خانواده‌های دارای شرایط لازم برای نگهداری این نوزادان مشخص و مراحل اداری و قانونی برای واگذاری آن‌ها در دست انجام است و به زودی این نوزادان به آغوش گرم خانواده می‌روند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: پارسال هم ۳۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی در استان داشتیم که به ۲۹ خانواده فرزند خوانده تحویل داده شد.

الوند از سپرده شدن ۴ فرزند به خانواده‌ها به عنوان امین موقت هم خبر داد و افزود: این کودکان با حفظ هویت خود به کانون خانواده‌هایی با امنیت بیشتر برای سرپرستی سپرده می‌شوند.

تمام کودکان و نوجوانان نابالغ و افراد بالغ زیر ١٦‌سال که به تشخیص دادگاه، عدم رشد و نیاز آن‌ها به سرپرستی احراز شود می‌توان به فرزندخواندگی سپرد.

گذشتن  ۵ سال از زمان ازدواج‌ از شرایط جدیددر واگذاری فرزندخوانده است .

از سوی سازمان بهزیستی به منظور تسهیل در روند فرزندخواندگی سامانه‌ای آنلاین برای بررسی سلامت روان، سن و سایر عواملی که باید زوجین دارای آن ویژگی‌ها باشند، طراحی شده است.

انتهای پیام/ا

به زودی ۴ نوزاد در استان همدان به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند

برچسب ها: بهزیستی ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.