سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار فرش مشهد مرمت می‌شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:مرمت بازار فرش مشهد هم اکنون در مرحله تهیه طرح است و در صورت تأیید نهایی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مرجان اکبری معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:مرمت بازار فرش مشهد هم اکنون در مرحله تهیه نقشه و طرح  است تا در صورت تأیید نهایی سازمان مرکزی میراث فرهنگی عملیات اجرایی مرمت آغاز شود.

او با بیان اینکه هنوز برآورد هزینه مرمت این بازاربرآورد نشده است افزود: با توجه به سه جانبه بودن عملیات مرمت، مشارکت در هزینه مرمت نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و شهرداری مشهد در این زمینه همکاری و علاقه مندی بسیار دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بازار فرش مشهد سومین بازار تاریخی در این استان است که احیا و مرمت می‌شود.

اکبری افزود: پیش از این بازار سرپوشیده نیشابور بابیش از ۵۰۰ سال عمر و بازار سرپوشیده تاریخی سبزوار با قدمت بیش از ۵۰۰ سال مرمت و احیا شده است.

او ادامه داد: ثبت و مرمت محور‌های تاریخی و بازار‌های قدیمی از سال ۱۳۷۵ در دستور کار قرار گرفت و در این راستا روند ثبت و مرمت بازار‌های تاریخی در خراسان رضوی نیز آغاز شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که بازار فرش فروشان مشهد از بازار‌های قدیمی این شهر است که جزئی از بازار بزرگ مشهد بوده است؛ گفت:بازار بزرگ مشهد در حاشیه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار داشت که بخش اعظم آن بعد از طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی تخریب شد.

اکبری افزود: این بازار تاریخی ۱۱۰ متر طول دارد و ۷۳ پلاک در آن شناسایی شده و راه دسترسی به حجره‌های آن از داخل دالان بازار است.

انتهای پیام// ز.‌ی


مرمت بازار تاریخی فرش مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.