سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

الزام شهرداری به صدور پروانه ساختمان

معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: صدور پروانه برای ساختمان‌های شهرداری الزامی قانونی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: صدور پروانه برای ساختمان‌های شهرداری الزام قانونی است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه کلیه مالکین برای هر اقدام عمرانی باید پروانه دریافت کنند و شهرداری هم استثنا نیست، اظهار کرد: در سنوات گذشته، چون شهرداری خودش مجری بوده بعضا ضوابط را رعایت نکرده است و در حال حاضر همه را ملزم به دریافت پروانه کردیم و برای شهرداری هم استثنایی نیست.

گلپایگانی در خصوص مالکینی که در گذشته اقدام به دریافت پروانه کرده‌اند، گفت: پروانه برای آغاز عملیات است و اگر در بنایی در گذشته ساخته شده باید بررسی شود که آیا کار آن‌ها منطبق با ضوابط است یا خیر و اگر خلاف است باید اصلاح کنند.

گلپایگانی با بیان اینکه امضا‌های طلایی را کاهش دادیم، اظهار کرد: امضای طلایی بیشتر در مناطق گران مربوط به چانه زنی شهرداری و ارباب رجوع بود که به عنوان مثال اگر در محله‌ای طرح تفصیلی گفته ۴ که طبقه مجاز است، با چانه زنی به ۶ طبقه رسیده و بهانه آن را هم افزایش درآمد اعلام کرده بودند که من قبول ندارم و معتقدم بیشتر قانون گریزی بوده است.

وی  اظهار کرد: از ۱ مرداد اگر پروانه‌ای خلاف باشد پایان کار نمی‌دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.