سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در لرستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  جواد صالحیان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان برداشت شود.

 صالحیان  اظهار داشت: امسال سیب زمینی در مناطق مختلف و در کشت‌های بهاره و تابستانه کشت می‌شود، کشت بهاره در تابستان و کشت تابستانه در پاییز برداشت خواهد شد.

وی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی در استان می‌باشد که پیش بینی می‌شود در مجموع ۲ برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید شود.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان از هر هکتار زمین زیرکشت ۳۵ تن سیب زمینی برداشت می‌شود.

صالحیان بیان کرد: ۷۵۰ هکتار زمین مربوط به کشت بهاره است که در حال کشت می‌باشد که با میانگین ۳۵ تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن تولید سیب زمینی در کشت بهاره داشته باشیم.

وی گفت: همچنین ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین مربوط به کشتار تابستانه است که پیش‌بینی می‌شود ۲۲۰ هزار تن سیب زمینی تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: لرستان نسبت به استان‌های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار است و در تولید سیب‌زمینی رتبه هفتم کشور را داراست، اما به دلیل خسارت وارد شده در سیل اخیر عملکرد نسبت به سال گذشته تا حدودی کمتر شده است.

انتهای پیام/ر

 تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در لرستان پیش بینی می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.