سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد  مهمان خراسان جنوبی تا پایان هفته 

باد شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت خراسان جنوبی را در نوردیده است که گرد و خاک شدید ناشی از این باد هم اکنون دید افقی را تا ۴ کیلومتر کاهش داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نخعی کارشناس هواشناسی استان گفت: هم اکنون در تمام شهرستان‌های وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعتخراسان جنوبی، باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب است که بیشترین سرعت باد با ۶۸ کیلومتر بر ساعت مربوط به زهان شهرستان زیرکوه، و پس از آن طبس ۶۵ کیلومتر برساعت و بیرجند و فردوس ۵۸ کیلومتر بر ساعت است.

او  افزود: به دلیل گرد و خاک شدید ناشی از این وزش باد، هم اکنون دید افقی در بیرجند و طبس به ۴ کیلومتر، سربیشه ۶ کیلومتر و نهبندان به ۷ کیلومتر کاهش یافته است.

نخعی گفت: وزش باد شدید تا ۲۴ ساعت آینده و همچنین تا پایان هفته در استان ادامه دارد که اوج این پدیده تا فردا در نیمه شرقی استان است و کاهش دید، وقوع خسارت در نوار شرقی و جنوبی خراسان جنوبی و اختلال در تردد‌های جاده‌ای قابل پیش بینی است.
کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: همچنین دمای هوای استان تا سه شنبه کاهش نسبی ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد خواهد داشت و انتظار می‌رود در این مدت قدری از گرمای هوا در طول روز کاسته شود.

در ۲۴ ساعت گذشته طبس با ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین و سربیشه و زهان با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر‌های استان بودند.

کمینه و بیشینه دمای هوا در بیرجند نیز دیروز به ترتیب ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

انتهای پیام / ط ا

وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.