سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تذکر‌ به ماموران انتقال دهنده دو قطعه پلیکان از باغ پرندگان مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تذکر‌های لازم به ماموران انتقال دهنده دو قطعه پلیکان از باغ پرندگان مشهد به تربت حیدریه داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به فضای نامناسب باغ پرندگان مشهد، تذکرات و مهلت داده شده به مسئولان این مجموعه برای اصلاح وضعیت موجود و فضای نگهداری پرندگان، دو قطعه پلیکان که به صورت امانی در دست این مجموعه بود، بازپس گرفته و به باغ پرندگان شهرستان تربت حیدریه منتقل شد.

 او با اشاره به انتشار فیلمی از آماده سازی و انتقال این دو قطعه ارزشمند که موجب گلایه و انتقاد دوستداران محیط زیست شده بود تصریح کرد: با توجه به بی تجربگی در این زمینه روند آماده سازی و انتقال این دو گونه با برخی مشکلات و نواقص همراه بود که تذکر‌های لازم به ماموران انتقال دهنده داده شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  گفت: با توجه به کمبود امکانات موجود، فضا و تجهیزات لازم برای انتقال استاندارد پرندگان در این استان وجود ندارد که در زمینه رفع این نقص اقدامات لازم در حال پیگیری است.

همتی افزود: مهلت سه ماهه‌ای که به مسئولین باغ پرندگان برای رفع اشکالات و ایرادات موجود برای فضای نگهداری پرندگان داده شده است قابل تمدید نیست و با هدف حفاظت از گونه‌های این مجموعه در صورت عدم رفع مشکلات اقدامات بعدی برای جلوگیری از ادامه فعالیت دائم این مجموعه انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: باغ پرندگان فعال در تربت حیدریه از شرایط و فضای استاندارد برای نگهداری پرندگان برخوردار است و هم اکنون حال دو پلیکان تازه انتقال یافته به این مجموعه خوب است و در روند انتقال مشکلی برای آنان پیش نیامده است.

باغ پرندگان مشهد اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور می‌باشد که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده و انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن موجود است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

عاملان انتقال دو پلیکان از باغ پرندگان مشهد تذکر گرفتند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.