سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ارزان‌شدن سکه و طلا برخلاف افزایش قیمت‌های جهانی تا حرکت بازار به سمت ثبات/ افرادی که ناخواسته به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کنند

رییس کمیسیون تخصصی طلا از آخرین وضعیت این بازار خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کشتی آرای  رییس کمیسیون تخصصی طلا اظهار کرد: با بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور و بالا رفتن ارزش پول ملی، قیمت ارز در بازار کاهش یافت و بر بازار طلا و سکه اثر گذاشت.

رییس کمیسیون تخصصی طلا افزود: در هفته‌های اخیر با کاهش نرخ ارز، علی رغم افزایش نرخ جهانی طلا، در بازار داخلی با کاهش شدید قیمت طلا و سکه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط قیمت سکه در یک هفته اخیر ۱۲۰ هزار تومان کاهش داشته است، گفت: امروز قیمت سکه نسبت به پنجشنبه هفته گذشته تا این لحظه با کاهش ۵۰ هزار تومانی مواجه شده است. کشتی آرای خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش قیمت ارز و طلا، فروشنده بیش از تقاضا بوده و این موضوع به کاهش قیمت کمک کرده است. رییس کمیسیون تخصصی طلا افزود: با توجه به شرایط، در حال حرکت به سمت ثبات قیمت‌ها در بازار هستیم. وی افزود: سیاست‌های بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز، کم کردن فاصله ارز نیمایی و بازار آزاد موجب حرکت بازار به سمت ثبات است. کشتی آرای با اشاره به تحریم‌ها تصریح کرد: یکی از عوامل خنثی شدن تحریم ها، بی تفاوتی بازار به آن است که در کاهش قیمت‌ها قابل مشاهده است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.