سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوزه ICT ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالزایی و درآمدزایی دارد

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : حوزه ICT ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالزایی و درآمدزایی دارد و نباید در استان از آن غافل شد.

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : دولت نیز بر حمایت جدی از این حوزه تاکید دارد.

وی با بیان اینکه ما نیز در استان از این حوزه حمایت خواهیم کرد، گفت : حوزه ICT می‌تواند در رشد بخش‌های مختلف اقتصاد از صنعت و کشاورزی گرفته تا گردشگری و خدمات نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

حاتمی با بیان اینکه باید سهم استان را از درآمدزایی و اشتغال حوزه ICT افزایش دهیم، گفت: بلحاظ نیروی انسانی ظرفیت خوبی در استان داریم و باید دانش آموختگان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط را پای کار بیاوریم.

معاون استانداری کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید در خصوص ایجاد اشتغال در استان احساس مسئولیت کنند، گفت: هیچ دستگاهی نباید درخصوص موضوع مهم ایجاد اشتغال که ماموریت اصلی استان است، بی تفاوت باشد.

وی افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها است که بستر اشتغال را فراهم کرده و فضای کسب و کار را بویژه برای فعالین بخش خصوصی و کارآفرینان فراهم کنیم.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مشاغل ایجاد و ثبت شده در سامانه رصد، گفت: بر اساس سند اشتغال استان امسال باید ۶۰ هزار فرصت شغلی ناخالص و ۲۱ هزار فرصت شغلی خالص در استان ایجاد کنیم و مبنا را برای ثبت در سامانه رصد فرصت‌های شعلی ناخالص قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه تعهد سه ماهه ابتدایی امسال ثبت ۱۴ هزار و ۹۱۷ فرصت شغلی ایجاد شده در سامانه رصد است، گفت: در این مدت ۴۶۲۲ فرصت شغلی در این سامانه ثبت شده که معادل ۳۱ درصد هدف گذاری سه ماهه امسال است. البته این کل اشتغال ایجاد شده نیست و فرصت‌های شغلی بیشتری در این مدت ایجاد شده، اما در سامانه رصد ثبت نشده است.

وی همچنین به آخرین آمار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۷۱ میلیارد تومان سهمیه مصوب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان تاکنون ۲۹۷ میلیارد تومان آن در قالب ۳۱۷۷ طرح پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغال برای ۵۶۴۶ نفر شده است.

عزیزی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده استان نیز گفت: از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده استان تاکنون ۳۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶ هزار و ۵۳۷ طرح با اشتغال ۱۸ هزار و ۶۶ نفر پرداخت شده است .

 

 

انتهای پیام/د

باید ۶۰ هزار فرصت شغلی ناخالص ایجاد و در سامانه رصد ثبت کنیم

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.