سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دمای هوا تا پایان هفته جاری در اردبیل

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از افزایش دمای هوا تا پایان هفته جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی با توجه به حاکمیت الگوی تابستانه، از امروز تا روز چهارشنبه بتدریج بر دمای هوا افزوده شده و جوی گرم در استان اردبیل حاکم خواهد شد.

وی بیان کرد: طی این مدت (خصوصاً در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری) دمای هوا در شهرستان کوثر تا 40 درجه سانتیگراد، در شهرستان های شمالی استان تا 38 درجه سانتیگراد و در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال تا 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از استقرار پر ارتفاع جنب حاره ای بر روی غالب مناطق کشور خبر داد و گفت: بر این اساس طی چهار روزه آینده الگوی تابستانه و جوی کاملا پایدار همراه با افزایش دما در سطح استان حاکم خواهد شد.

محمدی افزود: به دلیل اختلاف فشار در سطح زمین، در برخی مناطق استان اردبیل بویژه در مناطق مرکزی وزش باد (در بعضی ساعات تند) انتظار می رود.

وی اظهار داشت: توصیه می شود طی این هفته جهت جلوگیری از گرمازدگی کودکان و سالمندان از مسافرت های غیر ضروری اجتناب نمایند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: در مصرف آب و برق صرفه جویی نموده و نکات لازم در خصوص جلوگیری از رخداد آتش سوزی احتمالی در مراتع استان اردبیل را کاملاً رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

جوی گرم در استان اردبیل حاکم خواهد شد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.