سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اردوغان: در برابر فشارهای اروپا سر خم نمی‌کنیم

­معاون رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا در مقابل فشار‌های اتحادیه اروپا برای وادار کردن ترکیه به توقف فعالیت‌ها در شرق مدیترانه سر خم نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی، «فواد اکتای» ­معاون رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به درخواست‌های اتحادیه اروپا و تهدید‌هایی که در بیانیه پایانی شورای روابط خارجی این اتحادیه در زمینه تحریم ترکیه مطرح شده است، گفت: ترکیه در مقابل فشار‌هایی مانند اعمال تحریم برای وادار کردن این کشور به توقف حفاری‌ها در شرق مدیترانه سر خم نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا پیش از این در بیانیه‌ای تهدیدآمیز اعلام کرده بود اگر ترکیه به عملیات حفاری در دریای مدیترانه شرقی ادامه دهد روند مذاکرات درباره امضای قرارداد حمل و نقل هوایی بین آنکارا و این اتحادیه را تعلیق می‌کند و با تحریم‌های بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

تنش‌ها میان آنکارا و نیکوزیا در سال ۲۰۱۱ پس از پیدا شدن نخستین ذخایر گازی در سواحل جزیره قبرس آغاز شد. آنکارا «منطقه اقتصادی انحصاری» اعلام شده از سوی قبرس را رد می‌کند و کشور‌های اروپایی درباره وضعیت نامشخص ترکیه و جمهوری قبرس ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.