سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی منجر به ارتقای شاخص‌های سلامت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر ارتقای شاخص‌های سلامت تحولات عظیمی را در حوزه بهداشت و درمان منطقه رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمدمهران امینی فرد اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار، ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی کنارک به ۶۴ تخت، ساخت بیمارستان‌های پلان، فنوج، مهرستان و ایرانشهر و ده‌ها پروژه بزرگ و کوچک می‌تواند حوزه بهداشت و درمان حوزه جنوب سیستان وبلوچستان را متحول کند.

وی افزود: موافقت وزارت بهداشت برای ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام حسین (ع) کنارک به ۶۴ تخت اخذ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: هم اینک به طور ویژه پیگیر تخصیص تجهیزات پزشکی موردنیاز و همچنین ارتقای چارت تشکیلاتی بیمارستان کنارک هستیم.

وی به آغاز فاز نخست عملیات اجرایی بیمارستان پلان چابهار اشاره کرد و افزود:ساخت بیمارستان پلان یکی از برنامه‌های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است تا بتوان بعد از گذشت ۳۰ سال مشکلات مردم محروم دشتیاری، پلان و پیرسهراب را مرتفع کرد.

امینی فرد بیان کرد: ساخت بیمارستان پلان با سه هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا و اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال از محل منابع درآمدی دانشگاه علوم پزشکی بزودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نقشه بیمارستان پلان متناسب با اولویت نیاز‌های اساسی درمانی مردم منطقه تهیه شده است خاطرنشان کرد: ظرفیت این بیمارستان ۳۲ تختخوابی است که پس از ساخت به ۶۴ تخت ارتقا خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی فاز نخست بیمارستان فنوج خاطرنشان کرد: در راستای توسعه مرکز درمان بستر و ارتقای آن به بیمارستان ۶۴ تختخوابی عملیات اجرایی فاز نخست توسعه این مرکز در حال اجراست.

وی بیان کرد: فاز نخست توسعه این مرکز درمانی شامل ساخت اورژانس سوانح با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال در حال اجراست و طبق قرارداد منعقده طی یکسال آینده ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

امینی فرد ادامه داد: اجرای فاز نخست بیمارستان ۶۴ تختخوابی مهرستان از دیگر پروژه‌های بهداشتی درمانی است که مجوز ارتقای مرکز درمان بستر این شهرستان به بیمارستان ۶۴ تختخوابی اخذ شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به نیاز منطقه و پس از ارائه طرح توجیهی کارشناسی شده موفق به اخذ موافقت از وزارت بهداشت و سازمان برنامه بودجه برای اجرای مدل خاص منطقه مبنی بر توسعه و تکمیل مرکز درمان بستر مهرستان و ارتقا به بیمارستان ۶۴ تختخوابی شدیم و خوشبختانه عملیات اجرایی فاز نخست آن آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این پروژه در مجموع با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع پیش بینی شده که فاز نخست آن با ۸۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اجرا می‌شود و طبق تعهد پیمانکار در یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به استقرار بالگرد اورژانس هوایی در ایرانشهر خاطرنشان کرد: این بالگرد در مناطق تحت پوشش این دانشگاه (سرباز، قصرقند، نیکشهر، دوراهی اسپکه، تنگه سرحه، لاشارکاهی، راسک) جهت شناسایی و بررسی مناطق دارای پد بالگرد جهت ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی اعزام می‌شود.

امینی فرد تصریح کرد: استقرار نخستین بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی در ایرانشهر در راستای اجرای سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت و ارتقای کیفی و کمی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است تا بتوانیم در حوزه زیر پوشش تا شعاع ٢٠٠ کیلومتر و یا بازه زمانی ۲.۵ ساعت پرواز خدمات درمانی به شهروندان ارائه کنیم.

انتهای پیام/گ

تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.