سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایزدفر: ژیمناستیک برای حفظ نخبه‌ها مشکل دارد

رئیس کمیته آموزش فدراسیون ژیمناستیک گفت: فدراسیون به خاطر کمبود امکانات مالی، سخت افزاری و نرم افزاری در حفظ نخبگان مشکل دارد.

وحید ایزدفر رئیس کمیته آموزش و استعدادیابی فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: استعدادیابی ایران می‌تواند از سایر کشور‌ها بهتر باشد، اما مشکل ما در نگه داشتن نخبگان ژیمناستیک است. اولین مقام‌هایی که ژیمناستیک ایران کسب کرده است در رده جوانان و دانش آموزی بود.

او گفت: حفظ نکردن نخبگان ژیمناستیک به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بستگی دارد و همچنین ورزشکاران آینده خوبی از نظر مالی در کشور ندارد. یک قهرمان ژیمناستیک تا ۳۰ سالگی می‌تواند در رشته‌ی ژیمناستیک فعالیت داشته باشد. ورزشکاران وقتی می‌بینند توجه به رشته‌ی آن‌ها همانند سایر رشته‌ها نیست، جذب حوزه دیگر یا مربیگری می‌شوند. ما در رده‌های پایه مشکلی نداریم و باید توجهات را بر روی نگهداری نخبگان معکوس کنیم.

او در ادامه گفت: ریاست‌های فدراسیون ۴ ساله است و در یاد ندارم که فدراسیون ژیمناستیک ریاست ۸ ساله تاکنون داشته باشد. هر مدیری برنامه خودش را برای اجرا می‌آورد و پس از آن مدیری دیگری با برنامه‌های خاص خودش روی کار می‌آید. اگر می‌خواهیم در زمینه استعدادیابی موفق شویم باید یک برنامه استراتژیک بلند مدت را طراحی و طبق آن پیش برویم. این برنامه نباید تحت تاثیر تغییر‌های فدراسیون قرار بگیرد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون ژیمناستیک در پایان اظهار کرد: سطح دانش ژیمناستیک ایران در سال‌های اخیر پیشرفت داشته است. همچنین  مدال‌هایی که در ۴ سال اخیر کسب کردیم بیشتر از سال گذشته بوده که نشان دهنده‌ی پیشرفت ایران در ژیمناستیک است. وقتی ایران در این رشته مدل آور دارد پس سطح فن دانش مربیان افزایش یافته است. همچنین کیخا ملی پوش ژیمناستیک در رتبه ۴ جهان قرار دارد.


بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از فدراسیون ژیمناستیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.