سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح دندان عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه هفتم

معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان کردستان از اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان ورودی پایه هفتم در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،افشین خوش گوار، افزود: در اجرای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال تحصیلی جدید و با هدف کاهش شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزان، این طرح برای کلیه دانش آموزان ورودی پایه هفتم استان به اجرا درخواهد آمد.
خوش گوار در ادامه گفت: در این طرح حدود ۲۴ هزار دانش آموز ورودی پایه هفتم متوسطه اول مورد معاینه و درمان قرار خواهند گرفت و مدیران مدارس مکلف هستند که ضمن هماهنگی با کارشناسان سلامت مناطق، به نحو مقتضی این موضوع را به دانش آموزان و خانواد‌های آنان اطلاع رسانی نمایند.
وی افزود: معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، ترمیم، کشیدن دندان، پالپومی و درمان پالپ زنده، جرمگیری و بروساژ از جمله خدماتی است که در این طرح اجرا میشود
وی در ادامه اظهار داشت: دانش آموزان پایه ششم هنگام ثبت نام باید گواهی تایید شده دهان و دندان عاری از پوسیدگی را به مدرسه محل ثبت نام خود تحویل دهند
ارائه گواهی دهان و دندان عاری از پوسیدگی یکی از شروط الزامی هنگام ثبت نام دانش آموزان ورود به پایه هفتم است.

انتهای پیام/ت

اجرای طرح دندان عاری از پوسیدگی در مدارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.