سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اسبق مدارس و مراکز غیردولتی:

نیمی از هنرستان‌های غیردولتی خالی است

طهرانیان گفت: از ۲۶ هزار صندلی هنرستان‌های غیردولتی نیمی از آن خالی است، در مجموع ۳۰ درصد ظرفیت کل این مدارس خالی مانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجید طهرانیان، کارشناس آموزشی و مدیرکل اسبق مدارس و مراکز غیردولتی در برنامه "پرسشگر" درباره اهمیت این مدارس در فرایند مهارت‌ آموزی اظهار کرد: مدارس، مهمترین مراکز برای کمک به جریان مهارت آموزی هستند. برنامه‌های متعددی برای این منظور در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح ایران مهارت اشاره کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها تا خرداد امسال، بیش از ۴۵ میلیون نفر ساعت کار، برای ۹۰۵ دانش‌آموز در طرح ایران مهارت انجام  شده است و بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ مدرسه متوسطه اول که بیش از هزار و ۵۰۰ مدرسه آن غیردولتی بود، در این طرح شرکت کردند.

این کارشناس آموزشی با اشاره به اینکه "طرح ایران مهارت" در مدارس غیردولتی روند اجرایی بهتری دارد، گفت: این مدارس ساعات اضافه آموزشی را برای فعالیت‌های مکمل غیردرسی استفاده می‌کنند، در نتیجه اجرای این طرح موفقیت آمیز بوده است.

طهرانیان با اشاره به اینکه در اجرای طرح ایران مهارت دانش‌آموز متوسطه اول باید طی ۳ سال، ۶۰ ساعت آموزش ببیند، گفت: این زمان باید اصلاح شود و حداقل ۶۰ ساعت در هر یک سال مهارت آموزی برای دانش‌آموز وجود داشته باشد.

۳۰ درصد ظرفیت کل مدارس غیردولتی خالی مانده است

مدیرکل اسبق مدارس و مراکز غیردولتی به وجود صندلی‌های خالی در هنرستان‌های غیردولتی اشاره و تصریح کرد: از ۲۶ هزار صندلی هنرستان‌های غیردولتی نیمی از آن خالی است، در مجموع ۳۰ درصد ظرفیت کل این مدارس خالی مانده است، درحالیکه تراکم مدارس غیردولتی بالا می‌رود.

وی تأکید کرد: نگاهی ضد غیردولتی در کشور ما وجود دارد و دولت هم توجه چندانی به بخش غیردولتی در آموزش و پرورش ندارد.

این کارشناس آموزشی بیان کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۶.۸ درصد مدارس ما احداثی و ۸۲.۵ درصد استیجاری بوده است؛ این آمار نشان می‌دهد شرایط موجود باعث افزایش شهریه به مدرسه ما می‌شود ، البته در کل کشور ۶۰ تا ۸۰ مدرسه داریم که ممکن است شهریه بالا بگیرند یا حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مدرسه شرایط نامناسب داشته باشند.

طهرانیان درباره علت شهریه بالای مدارس غیردولتی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، هزینه ها افزایش زیادی داشته است که البته باید به موضوع مدیریت پسماند هم اشاره کنیم. برای مدارس غیردولتی مبلغی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان قبض صادر می‌شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.