سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری فارس؛

اهتمام قضات و کارکنان دادگستری برای رسیدن به اهداف مهم دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: برای تحقق منویات رئیس قوه قضائیه و رسیدن به اهداف مهم دستگاه قضایی، قضات و کارکنان دادگستری در برخورد و مقابله با فساد اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در آیین تکریم و معارفه سرپرست محاکم کیفری دو شیراز، قضات و کارکنان دادگستری استان فارس را افراد صالح و بدنه دستگاه قضایی را سالم دانست و تأکید کرد: قضات و کارکنان دادگستری استان افرادی مؤمن، انقلابی و سالم هستند منتها با معدود افرادی که می‌خواهند با تخلفات خود آبروی دستگاه قضایی را ببرند بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قاطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه توقع و انتظارات مردم از دستگاه قضایی در دوران جدید ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت اله رئیسی بیش از گذشته است، افزود: برای تحقق منویات رئیس قوه قضائیه و رسیدن به اهداف مهم دستگاه قضایی قضات، عوامل و زیرمجموعه دادگستری در اجرای فرمایشات وی بویژه برخورد و مقابله با فساد اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در همه قسمت‌های زیرمجموعه این ارگان، نظارت از سوی مسئولان و سرپرست مجتمع‌های قضایی بیشتر شود، زیرا باید از نیرو‌های مؤمن، انقلابی، به شدت پاکدست و خوش اخلاق که ارباب رجوع را تکریم و احترام می‌کنند استفاده شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با بیان این که همه احتیاج به نصیحت دارند، بیان کرد: بشر نیازمند نصیحت است و سرپرستان مجتمع‌های قضایی شیراز باید در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت علما و روحانیون برای ارائه نصایح اخلاقی بهره لازم را ببرند، زیرا شخصی که می‌خواهد کار قضایی انجام دهد نباید از اخلاقیات دور باشد.

وی، آمار بالای رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم کیفری دو شیراز در ماه گذشته را نشان از توان بالا و تلاش همکاران قضایی و اداری این محاکم دانست و گفت: موضوع آمار و رسیدگی به پرونده‌های قضایی بسیار حائز اهمیت است و توصیه می‌کنم قضات در رسیدگی به پرونده‌ها ضمن تسریع در زمان رسیدگی و دقت بالا در صدور رأی، نگاه ناظر خداوند متعال را مد نظر قرار دهند و بدون دخالت فرد و یا افرادی در کمال آرامش، همیشه خدا و قانون را مافوق خود بدانند.

وی در ادامه به برخی از اقدامات و فعالیت‌های قاضی فرهادی پور سرپرست سابق محاکم کیفری دو شیراز و حساسیت وی در رسیدگی به پرونده‌های مهمی اشاره کرد و گفت: پرونده‌هایی که از حساسیت زیادی برخوردارند جدی گرفته شود و در صدور رأی برای مجرمین این پرونده‌ها به هیچ عنوان ملاحظه‌ای صورت نگیرد.

رئیس کل دادگستری فارس تکریم و احترام ارباب رجوع را مورد تأکید قرار داد و خطاب به قضات و کارکنان دادگستری گفت: مردم را احترام کنید، در اتاق هایتان را به روی مردم باز بگذارید، خود را خدمتگذار مردم بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: از تأکیدات ریاست قوه قضاییه است که در رسیدگی به حال ضعفا، محرومان و افرادی که مورد ظلم واقع شده اند فروگذار نباشیم و حرف و درد دل مردم را بشنویم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که همه اقدامات و فعالیت‌های دادگستری در اجرای احکام نمود پیدا می‌کند افزود: اجرای احکام بسیار مهم و حیاتی و شایسته است امکانات لازم فیزیکی و نیروی انسانی مناسب برای اجرای احکام کیفری و اجرای احکام حقوقی قرار دهیم.

گفتنی است در این مراسم قاضی محمد مهدی محمودی به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب شیراز و سرپرست دادگاه‌های کیفری ۲ شیراز معرفی و از تلاش‌های قاضی علی فرهادی پور تقدیر شد.
انتهای پیام/م

معارفه سرپرست محاکم کیفری دو شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.