سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

استفاده از روش زنجیره تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد/پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

مدیر تامین مالی سازمان صنایع کوچک گفت: ۲۵ تا ۵۰ درصد هزینه تولید مربوط به هزینه تامین مالی است و اگر از روش زنجیره تامین مالی استفاده شود ، می توان هزینه تولید را  تا ۵۰ درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد کهیاری مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصو پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جاری گفت: اقتصاد ما بانک محور است و باید تبدیل به اقتصاد بازار محور تبدیل شود و به این منظور باید بنگاهای اقتصادی بزرگ از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند.

وی درباره تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط تصریح کرد: ما نیازمند بانک خاص بنگاه‌های کوچک و متوسط هستیم.


بیشتر بخوانید: ضرورت ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید


این مقام مسئول تاکید کرد:باید نحوه تامین وثیقه بانکی برای بنگاه‌های کوجک و متوسط تغییر کند و اخذ وثایق سنگین از جمله ملک برای  ارائه تسهیلات حذف شود چراکه کالا‌های واحدهای تولیدی  بزرگترین تضمین و وثیقه برای آنها محسوب می شود.

کهیاری گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار واحد صنعتی و ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط داریم و سیستم بانکی امکان ارزیابی این همه بنگاه را ندارد.

وی افزود:برای اولین بار است که ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار می‌گیرد و روش تامین مالی آن‌ها هم موسوم به زنجیره تامین مالی است که از سال ۲۰۱۴ در دنیا استفاده شده است.

مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک تصریح کرد: اسم جنگ اقتصادی کنونی را باید فرصت تحریم بگذاریم که با استفاده از آن می‌توانیم از اقتصاد نفتی عبور کنیم.

کهیاری گفت: اقتصاد کشور‌هایی مثل ترکیه، کره جنوبی، و مالزی با تکیه بر بنگاه‌های کوچک متوسط رشد کرده است و باید دانست که بنگاه‌های کوچک و متوسط تحریم پذیر نیست.

وی تاکید کرد: ۲۵ تا ۵۰ درصد هزینه تولید مربوط به هزینه تامین مالی است اگر از روش زنجیره تامین مالی استفاده شود ، می توان هزینه تولید را  تا ۵۰ درصد کاهش داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.