سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شیراز:

ارتقا اخلاق و معنویت وظیفه حاکمیت است

امام جمعه شیراز با تاکید بر توجه به اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ارتقا اخلاق و معنویت وظیفه نظام اسلامی و دستگاه‌های حاکمیتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نمازجمعه با تاکید بر توجه به اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ارتقا اخلاق و معنویت وظیفه نظام اسلامی و دستگاه‌های حاکمیتی است.

آیت الله دژکام یادآور شد: ترویج ارزش‌های اخلاقی، چون اخلاص، ایثار، ایمان و توکل به خدا درجامعه از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید به عنوان تابلو حرکت رسانه‌ها باشد.

خطیب جمعه شیراز ذکر خدا، یادخدا و تقویت معنویت و تقوا را از نقش‌های مهم نماز جمعه دانست و گفت: اگر رویکرد رسانه‌ها تنها انعکاس جنبه‌های سیاسی و اجتماعی خطبه‌های نماز جمعه باشد و توجهی به مبانی تقوایی و دینی نماز صورت نگیرد، کمکی به ادای نقش نماز جمعه نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس از مراکز علمی همچون دانشگاه صداوسیما و دانشکده خبر خواست در این خصوص تحقیق و بررسی کند، زیرا تمدن اسلامی بر محور مسجد و معنویت شکل می‌گیرد.

امام جمعه شیراز توجه به ابعاد معنوی نماز جمعه را باعث زنده شدن امید و نشاط در جامعه دانست و گفت: باید به معنویت به عنوان محور همه‌ی فعالیت‌ها توجه شود.

امام جمعه شیراز با گرامی داشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه گفت: نماز جمعه تاکنون نقش خود را در برپایی و اقامه دین اسلام به خوبی ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس یاد و ذکر خداوند، اجتماع، همدلی و گفتمان‌های عالی اجتماعی را از برکات نماز جمعه دانست و افزود: این برکات برای امت اسلامی است و عزت و عظمت مسلمانان را نشان می‌دهد.

آیت الله دژکام از تلاش‌های قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای ارتقا عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد هم تشکر کرد و از مسئولان و مردم خواست برای پیشبرد تلاش‌های آغاز شده، پلیس و دستگاه قضایی را یاری کنند.

خطیب جمعه شیراز ایمان را ملاک ثواب و عقاب دانست و گفت: محور اصلی پرورش شخصیت انسان ایمان است و هر چه ایمان بیشتر شود درجه و مقام افراد در پیشگاه خداوند بالاتر می‌رود.
انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه امروز شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.