سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاومت مدیران در مقابل سند رونق تولید شکسته می‌شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران باید طبق مصوبات سند «رونق تولید» عمل کنند، گفت: مقاومت در مقابل اجرای این سند شکسته می‌شود.

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه اظهار داشت: بالا بودن نرخ بیکاری در استان امتیاز بالایی نیست بلکه یک نقطه ضعف است چرا که یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به نرخ بیکاری توجه بسیار دارد و اگر این نرخ بالا باشد سرمایه گذاری برای او توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: اگر نرخ بیکاری پایین می‌آید به جای اینکه خبر مثبت را اعلام کنیم و مردم را امیدوار کنیم آن‌را نقد می‌کنیم، چرا زمانی که نرخ بیکاری بالای استان را اعلام کردند هیچ حرفی نداشتیمدر استان کرمانشاه اگر نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده توسط همان مرجعی که یک زمان نرخ بیکاری استان ۲۱ درصد اعلام شد، بیان شده است.

این مسئول عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار طبیعی است چرا که مردم در حال جنب و جوش در سال جدید هستند و این کاهش نرخ بیکاری در همه استان‌ها طبیعی است ملموس نبودن کاهش نرخ بیکاری بخاطر این است که کاهش این میزان از حجم بالایی بیکاری که در استان وجود دارد خیلی به چشم نمی‌آید ما بعد از انقلاب با رشد صعودی نرخ بیکاری مواجه بودیم و الان این مقدار کاهش شاید خیلی ملموس نباشد.

وی ادامه داد: برای کاهش یک درصد نرخ بیکاری باید ۸۰۰۰ شغل خالص و ۱۵ هزار شغل ناخالص ایجاد کنیم مگر می‌شود یک بازار ۵ هزار میلیاردی پس از زلزله در استان ایجاد شود بعد کسب بگوید روی نرخ بیکاری تأثیری نداشته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ قرارداد‌هایی که با بخش خصوصی داشتیم ۱۶۰ درصد رشد داشته است همچنین با افزایش مشارکت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار مواجه بودیم که همه این‌ها گواه بر پایین آمده نرخ بیکاری هستند.

وی اذعان داشت: یکی از سیاست‌های مجموعه مدیریتی استان ایجاد فرصت در استان است و باید بتوانیم فرصت‌هایی را در راستای توسعه استان ایجاد کنیم حال مدیران و مردم تا چه اندازه می‌توانند از آن فرصت‌ها استفاده کنند بستگی به تلاش آن‌ها و راهبری ما دارد.

این مسئول بیان داشت: اگر بخواهیم رونق مسکن را در این کرمانشاه ایجاد کنیم بدون شک کلان شهر شدن این کرمانشاه در آن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.


انتهای  پیام/ز

 

برای کاهش یک درصد نرخ بیکاری باید ۸۰۰۰ شغل خالص  ایجاد شود 

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.