سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش فضای بیمارستانی در بابل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های بابل در پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از طرح تحول نظام سلامت به عنوان خدمت ارزشمند و شجاعانه دولت تدبیر برای ارائه خدمات بهینه بهداشتی و درمانی به شهروندان یاد کرد و گفت: اجرای این طرح فرانشیز پرداختی مردم را به پنج تا ۱۰ درصد کاهش داد.

وی افزود: طرح تحول سلامت از مهم‌ترین وظایف بیمارستانی ما است که از سال ۹۳ به منظور حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات به مرحله اجرا در آمد و سبب شد با حمایت وزارت بهداشت مردم از طریق ۴ بیمه همگانی خدمات درمانی، بیمه سلامت ایرانیان، نیرو‌های مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: حوزه درمان، وظایف خطیر، پرمشغله و پرخدمتی عهده دار است که برای ارتقا، توسعه و بهبود امور درمان تلاش دارد.

قاسم زاده با بیان اینکه براساس استاندارد ملی بر اساس جمعیت شهری برخورداری هر هزار نفر یک تخت است و در شهر‌های دانشگاهی و بیمار پذیر مثل بابل یک و نیم تخت است، افزود: در حال حاضر در بابل با توجه به شاخص جمعیتی و بیمارپذیر بودن به ازای هر هزار نفر، دو تخت وجود دارد.

وی با بیان اینکه بابل از شهر‌های برخوردار در کشور محسوب می‌شود، گفت: بر اساس جمعیت بابل، بیمارستان‌های این شهر باید ۸۵۰ تخت داشته باشند، اما در حال حاضر هزار و ۴۰ تخت فعال است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه حداقل ۳۰ درصد از مراجعان به بیمارستان‌های بابل غیربومی هستند، افزود: در نهایت مجوز افزایش ۴۰۰ تخت به بیمارستان‌های بابل دریافت شد که در یک دوره زمانی انجام می‌شود.

وی از افزایش ۲۵ درصدی مراجعات و دریافت خدمات مردم نسبت به گذشته خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از برخوردارترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بعد از تهران از لحاظ تعداد تخت است.

قاسم زاده از هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای تجهیز بیمارستان‌های بابل در یک سال گذشته خبر داد و افرود: با وجود محدودیت‌های مالی، این مبلغ برای خرید و نصب تجهیزات جدید بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل هزینه شده است.

وی تجهیزات جدید را شامل دستگاه‌های مدرن آنژیوگرافی، رادیولوژی، آندوسکوپی و دیگر لوازم سرمایه‌ای پزشکی معرفی کرد.

وی افزود: در حال حاضر بابل در بخش دیالیز با کمبود تخت مواجه است و با توجه به اینکه ۲۴۰ بیمار دیالیزی در این شهر وجود دارد ما نیازمند ۶۰ تخت دیالیز هستیم، اما در حال حاضر ۳۰ تخت دیالیز فعال است که برخی از آن‌ها در چهار شیفت کار می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در راستای کمبود تخت‌های دیالیز افزود: با پیگیری ریاست دانشگاه ساخت بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور از سوی خیران با همت بنیاد نیکوکاری سلامت بابل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل جزو ۶ دانشگاه پیشرو در توسعه نوبت‌دهی الکترونیک بوده، گفت: برابر برنامه ششم توسعه باید به سمت پروژه‌های الکترونیک برویم و از دی ۹۷ نیز به صورت رسمی ساماندهی نوبت دهی الکترونیک در حال اجرا است.

وی افزود: ۵۰ درصد بیماران از طریق سامانه نوبت می‌گیرند و ۵۰ درصد دیگر که به اینترنت دسترسی ندارند حضوری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

قاسم زاده درباره زمزمه کمبود اقلامی از دارو‌ها گفت: با دستور وزیر بهداشت مدیریت قرارگاهی امور دارو در دستور کار قرار گرفت و درصدی از منابع به بخش دارو اختصاص یافت، لذا مردم نگران نباشند، زیرا غالب اقلام دارویی در دسترس و قابل تامین است.

وی افزود: با آقای توفیقی خیر بیمارستان‌ساز برای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در مرحله امضای تفاهم‌نامه تاسیس هستیم که پس از رفع ایرادات حقوقی و امضای تفاهم‌نامه، قرارداد تاسیس امضا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان در دست ساخت بندپی‌شرقی از ۳۲ تخت به ۴۴ تخت ارتقا پیدا کرد، افزود: بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی‌کلا در حال حاضر ۲۵ تخت دارد و ۱۰ تخت آماده افزایش است، در بازه زمانی ۳ ساله تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۶۴ تخت افزایش می‌یابد.

قاسم زاده گفت: حدود هزار بیمار خاص زیر پوشش مرکز جامع بیماران خاص در امیرکلا قرار دارند و از خدمات رایگان استفاده می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه طرح ارتقا کیفیت ویزیت بیمار باید ۸ دقیقه باشد، گفت: مردم در صورت مشاهده رفتار‌های نامناسب از سوی کارکنان مراکز درمانی، می‌توانند مراتب را به اداره نظارت معاونت درمان اطلاع دهند.
انتهای پیام/ س
 

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های بابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.