سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

پنجره سرمایه‌گذاری الکترونیک در قزوین راه اندازی می‌شود

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اعلام شد که پنجره سرمایه‌گذاری الکترونیک از اول مرداد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امروز در جلسه اقتصاد مقاومتیاعلام شد که  پنجره سرمایه‌گذاری الکترونیک از اول مرداد برای پیگیری آسان کار‌های اداری به صورت همزمان  در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

زاهدی استاندارقزوین گفت: با اجرای این طرح، تمام کار‌هایی که باید انجام گیرد همزمان بررسی می‌شود و هیچ سازمانی منتظر سازمان‌های دیگر نخواهد بود.

زاهدی با بیان اینکه باید اطلاعات متقاضیان سرمایه‌گذاری، به صورت کامل ثبت شود تا این افراد قابل شناسایی باشند گفت: همه اطلاعات از جمله اطلاعات مربوط به الزامات قانونی، محرومیت‌ها و مناطق حفاظت شده و ممنوعه هم باید در اختیار آنان قرار گیرد تا دلایل مربوط به دریافت و یا دریافت نکردن مجوز به آنان ارائه شود.

وی با بیان اینکه سامانه بهین‌یاب فقط برای اعطای تسهیلات است و موازی با پنجره سرمایه‌گذاری الکترونیک نیست گفت: با این حال برای ارائه مجوز به سرمایه گذاران می‌توانند با هم مرتبط شوند.

استاندار با بیان اینکه با اجرای این طرح زمان صدور مجوز به سرمایه‌گذاران کاهش می‌یابد گفت: کاهش زمان و فرایند‌ها برای صدور مجوز، امکان نظارت بر عملکرد همه دستگاه‌ها و کارشناسان و شفاف کردن فرایند‌ها از مهم‌ترین اهداف طرح است.

زاهدی افزود: رتبه ۱۲۸ بهبود فضای کسب و کار برای کشور ما قابل قبول نیست، چرا که ظرفیت‌های بالایی برای کسب و کار و توسعه اقتصادی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در کشور، ۲۲۶ روز می‌برد گفت: علاوه بر زمان طولانی، یکی دیگر از نواقص فرایند‌های فعلی این است که مدیران هم می‌خواهند شخصاً سرمایه‌گذاران را ببینند و همین مسایل مجوز‌های سرمایه‌گذاری را طولانی و بی‌نتیجه می‌کند.

سیده حمیده زرآبادی گفت: در این سامانه چند دستگاه از جمله اتاق بازرگانی و سازمان همیاری‌ها می‌توانند با توجه به طرح آمایش تمام موضوعات سرمایه‌گذاران را استعلام بگیرند و در سامانه ثبت کنند تا به فردی که اهلیت دارد مجوز داده شود.

به گفته وی، اگر سرمایه‌گذار در مدت تعیین شده کاری انجام نداد با استعلام دستگاه‌های نظارتی مجوز لغو می‌شود.

انتهای پیام/ک

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.