شفیعی افزود: با لغو پروژه ۵۸ متری، طرح کاملا جمع و سایه آن از روی املاک مردم رفع میشود و امکان ساخت و ساز نیز برای ساکنان و مالکان این طرح فراهم خواهد شد، اما به هرحال پروژه ۵۸ عملکردی داشته است و باید عملکرد آن در جای دیگر شهر دیده شود. بر همین اساس با لغو پروژه ۵۸ متری در واقع باید پروژه یا محوری با فرمت و فرمول مناسب ترافیک شهر در نقطهای دیگر اجرایی شود.
وی با بیان اینکه ایجاد یک خیابان ۵۵متری در طرح تفصیلی اراک وجود دارد که در مسیر ریل راه آهن است به شکلی که این مسیر از کمربندی شمالی آغاز و به سمت پل شهید بختیاری هدایت میشود، گفت: پس از تخریب پل شهر صنعتی از این مسیر عبور کرده و به پل علم الهدی و میدان راه آهن ختم میشود و میتواند عملکرد خوب ترافیکی داشته باشد و محلات و مناطق شهر اراک را در قسمت جنوب شهر پوشش دهد.
شهردار اراک ادامه داد: پروژه دیگر با افتتاح پل ورزش قابل اجراست، به طوری که ترافیک ورودی به شهر از میدان صنعت به بلوار پل شهید آنجفی و پل شهید بختیاری به پل ورزش هدایت میشود و پس از عبور از پل شهید صیدی که کار اجرایی و عمرانی آن آغاز شده به جاده فراهان میرسد. البته باید یک زیرگذر در آنجا تعبیه شود و این بزرگراه با عبور از مسیر خط لوله و مقابل آرامستان اراک به کمربندی کربلا متصل میشود.
شفیعی شهردار اراک نهایت سرمایه لازم برای طرح ۵۵ متری کنار ریل راهآهن را ۱۰۰ میلیارد و برای پروژه دوم شاید ۵۰ میلیارد تومان برآورد میکند. البته باید تقاطع غیرهم سطحی در جاده فراهان احداث شود که شاید رقم را بالا ببرد.
انتهای پیام / م