سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولویت وزارت ارشاد اسلامی

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد گفت: گسترش و تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه گسترش و تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولویت‌های این وزارتخانه است افزود: اقدامات خوبی در این باره انجام شده است.

وی اظهار داشت: ۲۶ دستگاه، نهاد و شخص حقوقی در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کنند و از بودجه دولتی استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه موازی کاری در عرصه فرهنگ زیاد است، خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم یک وزارتخانه متولی فرهنگ است چراکه فرهنگ خاصیت تضارب آرا دارد و این‌ها باید در جایی تجمیع و مدیریت شود.

کاراندیش با اشاره به وجود این خلأ در کشور پیشنهاد داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه حاکمیتی است و از نقش اجرایی بیرون بیاید چرا که پررنگ شدن این بخش ما را از وظایف و رسالت اصلی مان دور می‌کند.

وی فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای تسهیل کار فرهنگ و هنر را ضروری دانست و گفت: با همکاری مجلس و دولت طرح‌های خوبی در دست بررسی برای تصویب است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد به رشد فضائل اخلاقی در جامعه اشاره کرد و افزود: وزارت ارشاد در این زمینه عملکرد خوبی دارد که مستمر است.

کار اندیش دیپلماسی فرهنگی را از وظایف مهم وزارت ارشاد بیان و اضافه کرد: گسترش و تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولویت‌های این وزارتخانه است که اقدامات خوبی در این باره صورت گرفته است.

 حاشیه سازی در همدان جایی ندارد

مصطفی آزادبخت معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان  به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دشمن با ایجاد جنگ روانی در پی ناامید کردن مردم است و نقش جامعه هنری و رسانه‌ای برای خنثی کردن این توطئه‌ها در این بین بسیار اثر گذار است.

وی به عزم راسخ دولت برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در استان همدان اشاره کرد و گفت: همه دلسوزان نظام باید دولت را یاری کنند.

آزادبخت با بیان اینکه حاشیه و حاشیه سازی در همدان جایی ندارد خاطر نشان کرد: همه دست به دست هم داده تا وحدت و همبستگی را ترویج و تقویت کنند و رسانه‌ها نیز در این راه یاریگر بوده و هستند.

وی اضافه کرد: در سال انتخابات به فرهنگ و فرهنگسازی نیاز مبرم داریم و جامعه هنرمندان و رسانه‌ها در این باره پیشقدم باشند.

آزادبخت به نقد سازنده رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت استان از مسیر نقد منصفانه و سازنده رسانه‌ها می‌گذرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان علت تأخیر در انتخاب مدیرکل را تعدد نیرو‌های توانمند در بخش فرهنگ و هنر ذکر کرد و افزود: درویش نژاد از نیرو‌های جان برکف و ایثارگر دوران دفاع مقدس است که زحماتش سزاوار قدردانی است.

بعد از  پنج ماه از استعفای مدیرکل قبلی  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ، احمدرضا احسانی که ۲۴ سال سابقه خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ریاست هنرستان هنرهای زیبا را در کارنامه خود دارد به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منصوب شد.

علیرضا درویش نژاد نیز در ۲۲ بهمن سال گذشته به دلایل شخصی از مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان استعفا کرده بود .

انتهای پیام/ج

موازی کاری فرهنگ و هنر مدیریت شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.