سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای ۱۰ درصد از کردستانی‌ها به بیماری دیابت

مسؤول انجمن دیابت استان کردستان گفت: ۱۰ درصد از کردستانی‌ها به بیماری دیابت مبتلا هستند که ۲۰ سال گذشته این آمار نصف بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خسرو خسروی‌ کردستانی گفت: بیش از ۹۰ درصد بیماران دیابتی در کردستان مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

وی با اشاره به اینکه بیماری دیابت شامل تیپ یک و تیپ ۲ است، گفت: دیابت نوع ۱ ژنتیکی است و کودکان به آن مبتلا می‌شوند، اما دیابت نوع ۲ افراد بزرگسال و میانسال در رده‌های سنی ۴۰ تا ۵۰ سال به دلیل داشتن سبک غلط زندگی و رژیم غذایی نامناسب به آن مبتلا می‌شوند.

مسؤول انجمن دیابت استان کردستان کم‌خوری، پرخوری، پرنوشی، پرادراری را از علایم اصلی دیابت نوع ۱ دانست و گفت: دیابت نوع ۲ بی‌علامت است وافراد تنها با آزمایش قند خون به طور اتفاقی پی به بیماری خود می‌برند.

دیابتی‌های نوع ۱ مجبور به تزریق انسولین هستند، اما بیماران دیابتی تیپ ۲ با داشتن رژیم غذایی متعادل می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند.
خسرو خسروی‌کردستانی منشا بسیاری از بیماری‌ها را دیابت دانست و گفت: نابینایی، نارسایی کلیه و دیالیز، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع انگشتان پا از عوارض بیماری دیابت است.

هم اکنون تعداد ۲ هزار و ۲۷۳ نفر عضو انجمن دیابت سنندج هستند که از این تعداد ۳۴۰ نفر دیابت نوع ۱ و هزار و ۷۹۷ نفر را بیماران نوع ۲ تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ت

افزایش بیماری دیابت در کردستان

برچسب ها: دیابت نوع 2 ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.