سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان تأکید کرد؛

تدوین آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی سدی برای رونق تولید

عبدالحمید دربانیان گفت: تدوین آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی و خودتحریمی صنعت و بخش تولید از مشکلات اساسی این بخش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عبدالحمید دربانیان دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: آیین نامه و قوانین دست و پا گیر اداری بخش صنعت را با چالش جدی مواجه کرده است و باید نمایندگان مجلس برای اصلاح این قوانین اقدام کنند.

وی افزود: تاثیر خودتحریمی‌ها بر اقتصاد کشور بیش از تحریم‌های خارجی است و آیین نامه‌های مخل در بخش تولید حذف شود.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان بیان کرد: بعضی از مسئولان قوانین و آیین نامه‌ها را در راستای حمایت از صنعتگران تدوین کردند، اما این قوانین اکنون بلای جان بخش تولید شده است.

وی تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان برای گره گشایی مشکلات واحد‌های صنعتی اقدام‌هایی انجام می‌شود، اما تمامی دغدغه این واحد‌ها را نمی‌توان در کارگروه‌ها برطرف کرد.

دربانیان اضافه کرد: قوانین بخش صنعت در راستای شرایط کنونی جامعه تنظیم و تدوین نشده است و مسئولان هرچه سریع‌تر برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی تلاش کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از واحد‌های صنعتی کشور در سال‌های گذشته به دلیل مشکلاتی که قوانین مخل تولید به وجود آورده است تعطیل شد و ادامه این روند می‌تواند مشکلات بیشتری برای بخش تولید ایجاد کند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان در ادامه ابراز کرد: بانک‌های عامل استان در ارایه تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی تلاش کنند و با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی می‌توان از بحران عبور کرد.

وی در پایان گفت: سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

انتهای پیام / م

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد

 

برچسب ها: واحد تولیدی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.