سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تولید عسل در تایباد نسبت به سال گذشته

همزمان با فصل برداشت عسل در تایباد پیش بینی می‌شود ۱۲ تن عسل تولید شود، که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌ دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: بر اساس آمارگیری زنبورستان‌ها در سال جاری ۱۷ بهره بردار و ۶ زنبور دار دارای شناسنامه در این شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه پارسال هشت تن عسل در تایباد تولید شد، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۱ تن و ۷۰۰ کیلو گرم عسل در این منطقه، عسل  برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: بیشترین نوع عسل در  تایباد از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی می‌باشد.

میری افزود: تایباد به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در خراسان رضوی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی، تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده‌های زنبور عسل از قبیل ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور، گسترش زنبورستان‌ها از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در تایباد است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: دوره‌های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان برگزار می‌شود تا با تکنیک و روش‌های نوین زنبورداری آشنا شوند که تحقق آن ضمن تثبیت اشتغال موجود، افزایش درآمد زنبورداران را به دنبال خواهد شد.

انتهای پیام//ف.س

تایباد، قطب تولید عسل در خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.