سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز "مرمت" کوچکترین قلعه خشت و گلی ایران

فرماندار زرند از آغاز مرمت کوچکترین قلعه خشت وگلی ایران در روستای سلطان آباد شعبجره خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی صادقزاده فرماندار زرند با اشاره به اهمیت مواریث فرهنگی در هویت بخشی تمام جوامع گفت: هر اثر تاریخی یک شناسنامه ملی محسوب میشود و اهمیت حفظ و صیانت و مرمت آثار تاریخی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی از آغاز مرمت قلعه دیوو در روستای سلطان اباد شعبجره خبرداد و  از تخصیص‌های اندک آن  ازمیراث فرهنگی انتقاد کرد و افزود: نگاه ما به مقوله میراث فرهنگی بسیار جدی است و امید واریم در اعتبارات شهرستان زرند از این پس مرمت آثار تاریخی و توسعه فضا‌های گردشگری بصورت ویژه دیده شود.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند هم به خاص بودن قلعه "دیوو" بعنوان کوچکترین قلعه خشت و گلی ایران اشاره کرد و گفت: قلعه‌های فراوانی در کشور وجود دارد، اما قلعه "دیوو" از تمام این قلاع متمایز است و بهمین دلیل هم اندک اعتباری که به زرند تخصیص یافته است مرمت این اثر منحصربفرد است.

اسلامی شرط عبور از اقتصاد وابسته به نفت را توجه جدی و فراتر از شعار به صنعت گردشگری خواند و گفت: بسیاری از روستا‌های گردشگر پذیر و دارای اماکن تاریخی فاقد راه دسترسی مناسب و سایر زیرساخت‌ها هستند و فرمانداری شهرستان هم به این مقوله نگاهی عمیق دارند.

انتهای پیام/ح

آغاز مرمت قلعه دیوو در زرند

برچسب ها: مرمت ، قلعه تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.