سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

به فرهنگ، پژوهش و تولیدات فاخر توجه شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب توجه به فرهنگ، پژوهش و تولیدات فاخر بوده است و آستان قدس رضوی نیز تحقق این اهداف را در جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در آیین آغاز به کار دوازدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب و تولیت‌های سابق و فعلی آستان قدس رضوی توجه به فرهنگ، پژوهش و تولیدات فاخر بوده است و آستان قدس رضوی نیز تحقق این اهداف را در جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی دنبال می‌کند.

وی، ادامه داد: با تولیدات فاخر باید شاهد اثرگذاری سنت و سیرۀ رضوی و ترویج آن در جامعه باشیم لذا باید کیفیت در تولیدات فرهنگی در اولویت جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی قرار گیرد.

ضرورت تولید محصولات فرهنگی بر مبنای اندیشه اهل بیت(ع)

قربانعلی پورمرجان معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تولید محصولات فرهنگی بر مبنای اندیشه‌های اهل بیت (ع) و متناسب با نیاز جهان ضروری است.

وی ادامه داد: وجود اهل بیت (ع) مایه افتخار مسلمانان است، با اینکه کتاب‌های بسیار در ارتباط با اندیشه‌های اهل بیت (ع) و زندگی دینی به چاپ رسیده است، ولی این آثار محصور در ادبیات و فرهنگ ما است حال آنکه برای بهره مندی جهانیان، باید تألیف آن‌ها جهانی باشد و نیاز‌ها و فرهنگ سایر کشور‌ها نیز در تألیفات ما در نظر گرفته شود.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سالهاست که نهضت ترجمه آغاز شده، اما هنوز به نهضت تولید علم در عرصۀ جهانی پرداخته نشده است.

پورمرجان با اشاره به بیانیۀ گام دوم انقلاب، ترویج سبک زندگی اسلامی، ورود جوانان، و ورود به عرصه فضای مجازی، افزود: ورود مکتب و اندیشۀ علوی به فضای مجازی یک ضرورت است که آستان قدس رضوی مدت هاست به این مهم پرداخته است.

راه اندازی پایگاه تخصصی حضرت رضا(ع) در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

علی ضرابی مدیر کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: در راستای کمک به پژوهشگران در دستیابی به منابع علمی مرتبط با حضرت امام رضا (ع) و به مناسبت دهۀ کرامت، پایگاه تخصصی حضرت امام رضا (ع) در کتابخانۀ دیجتیال آستان قدس رضوی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این پایگاه مشتمل بر حدود هشت هزار و ۳۹۰ منبع دیجیتال شامل چهار هزار و ۴۸۸ عکس، ۲ هزار و ۶۱۰ کتاب چاپی، ۳۷۰ نسخۀ خطی، ۴۵۷ نسخۀ چاپ سنگی، ۱۸۴ پایان نامه و ۲۸۱ منبع دیگر در باره حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر رضوی است.

مدیر کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: علاوه بر ارائۀ اطلاعات کتاب شناختی، فراهم نمودن امکان تورق تمام متن از اهداف دیگر راه اندازی این پایگاه است که به مرور تعداد بیشتری از منابع را در بر خواهد گرفت.
 
انتهای پیام//ف.س
برچسب ها: آستان قدس رضوی ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.