سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت هدایت نسل جوان جامعه به بحث نهضت مشروطه و گام دوم انقلاب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بر لزوم هدایت نسل جوان به موضوع نهضت مشروطه وبیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در نشست همایش عدالتخواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب با بیان اینکه استان ما در تمامی صحنه‌ها پیشرو و پیشقدم بوده است افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری آذربایجان شرقی باید در بحث گام دوم انقلاب نیز آغاز کننده و پیشقدم باشد لذا این تکلیف را به وجود می‌آورد که در گام دوم انقلاب با حضور مردم و جوانان در محقق شدن این بیانیه تلاش کنیم که شعار اساسی انقلاب اسلامی است.


وی فضاسازی شهر تبریز در بحث گام دوم انقلاب و نهضت مشروطه را موثر خواند و افزود: در دانشگاه‌ها نیز این همایش باید برگزار شود چه به شکل فراخوانی و چه به شکل تشکل‌های سیاسی تا همه دست به کار این موضوع شوند.


جمال پور عضو کمیته علمی همایش نیز گفت: مشروطیت نیاز به تعریف ندارد، اما واقعیت این است که بعضی از زوایای پنهان آن هنوز گفته نشده است و نگاه‌های منفی - تحریفی - انحرافی و مثبتی نیز نسبت به وجود دارد که وجود همه این نگاه‌ها و نظرات مختلف حکایت از یک واقعیت است که ایجاد کننده‌های مشروطیت آنگونه که مشروطیت را ایجاد کرده اند ما انگونه که باید توضیح نداده ایم.


وی تصریح کرد: از آنجایی که مشروطیت محل خیزش این حرکت است در یکصد و دوازده سال گذشته در استان در مورد مشروطیت و تاریخ آن بصورت تحلیلی و توصیفی قدمی برنداشته شده و به نوعی به تاریخ منطقه و کشور اجحاف شده است.


جمالپور همچنین افزود: ما فرزندان مشروطه‌خواهان هستیم و باید به این مسئله پرداخت کنیم و تلاش داریم هر ساله یکی از محور‌های اساسی مشروطیت را به عنوان محور علمی همایش مشخص و ارائه کنیم تا جوانان بیشتر به این موضوعات آشنایی پیدا کنند.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار شروع بیانیه گام دوم انقلاب از آذربایجان شرقی هستند افزود: ملت آدربایجان در این بحث نیز پیشقدم هستند و عدالت یکی از کلید واژه‌های نهضت مشروطه است که در گام دوم انقلاب نیز آمده و تاکید شده است لذا بحث عدالتخواهی به عنوان یکی از محور‌ها و موضوعات مشروطیت در همایش امسال مطرح می‌شود.

 

همچنین در این جلسه حجت الاسلام حمیدی مسئول کمیته فرهنگی همایش نهضت مشروطه با اشاره به اینکه نهضت مشروطه یکی از اضلاع هویتی مناسبتی شهر تبریز است که باید آن را حفظ و ابعاد آن را تبیین کنیم افزود: صرفآ موضوع برگزاری همایش‌ها کافی نیست بلکه باید زوایای پنهان این بحث ارائه شود حتی باید از زبان هنر نیز استفاده کرد، چون مخاطب آن را با زبان هنر بهتر خواهد شناخت.


حجت الاسلام حمیدی با اعلام اینکه آماده‌ایم اعتبار ساخت سریالی در مورد مشروطیت و نقش مردم تبریز را در نهضت مشروطه در شورای شهر تبریز تصویب کنیم خاطرنشان کرد: باید این بحث در سطح کشور و فراتر مطرح شود و در کنار همایش‌های علمی این چنین کار‌ها نیز صورت بگیرد ضمن اینکه از تمام ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

 

اکرمی معاون آموزش متوسطه استان نیز گفت: در جلسه‌ای که با مدیران تاریخ و علوم اجتماعی استان برگزار شد تصمیم گرفته شده است
دانش آموزان در بخش مقاله نویسی این بحث مشارکت داشته باشند و این موضوع از چندین جهت اهمیت دارد که یکی سند تحول بنیادین - یکی بحث انقلابی بودن و اسلامی بودن و بخش مهمی که دنبال شده هویت ایرانی اسلامی است.


وی ادامه داد بحث بعدی ادامه بحث عدالت است که زمینه ساز عدالت اجتماعی است و در ۱۱ حوزه یادگیری مطرح شده است همچنین بحث شکل گیری هویت دانش آموزان و عدالتخواهی آنان نیز در نظر گرفته شده است.


در ادامه جلسه ایزدی نماینده دانشگاه تبریز در این جلسه گفت: متاسفانه بحث ادبیات در موضوع مشروطه مسکوت مانده است در حالی که می‌توانست نقش موثری داشته باشد لذا اینک باید در این زمینه توجه کافی داشته باشیم، چون قطعآ تأثیرات بهتری را در آینده در این زمینه خواهیم دید.


مشهوری نماینده میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز گفت: آیین مشروطه با حضور خانواده‌های شهدای مشروطه
دو دهه است که در استان برگزار می‌شود در این همایش نیز میراث فرهنگی استان با هم افزایی دستگاه‌ها در برگزاری اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش خود را ایفا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 هدایت نسل جوان جامعه به بحث نهضت مشروطه و گام دوم انقلاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.