سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای شمال سیستان و بلوچستان به محدوده ۵۰ درجه می‌رسد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش شدت جریانات شمالی انتظار می‌رود در روز‌های پیش رو دمای هوا در برخی نقاط شمال استان به محدوده ۵۰ درجه برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ رضا آزادمنشکارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی امروز و فردا در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و گرمای هوا تا اوایل هفته آینده ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به تداوم کاهش سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تا روز جمعه، افزود: از شنبه سرعت وزش باد‌های شمالی در منطقه سیستان افزایش می‌یابد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم جریان‌های موسمی در نیمه جنوبی استان خبر داد و گفت: تا پایان هفته به ویژه امروز چهارشنبه درنیمه جنوبی، برخی نقاط سواحل و ارتفاعات نواحی مرکزی استان شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق، صاعقه و وزش باد شدید لحظه‌ای مهیا است.

آزادمنش با بیان اینکه عمده ریزش‌های سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهد، گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد صاعقه و جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی در ادامه در باره شرایط جوی جنوب استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت آینده در سواحل جنوب استان باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دریای عمان به‌ویژه در بخش‌های شرقی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود، افزود: شرایط دریا برای عملیات دریایی مناسب نیست.

آزادمنش پیش بینی کرد: از فردا ارتفاع موج کاهش یافته، ولی همچنان دریا بویژه در نواحی شرقی مواج خواهد بود.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.