سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی آمریکا برای حل اختلافات ژاپن و کره جنوبی

نماینده آمریکا در امور شرق آسیا از آمادگی واشنگتن برای حل اختلافات میان ژاپن و کره جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات ارشد آمریکایی امروز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن هر کاری که بتواند انجام می‌دهد تا اختلافات سیاسی و اقتصادی بین کره جنوبی و ژاپن حل شود.

کره جنوبی پیشتر هشدار داد که تشدید این اختلافات پیامد‌های جهانی خواهد داشت.

دیوید استیل ول، نماینده آمریکا در امور شرق آسیا این اختلافات را تهدیدی جهانی برای تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند دانست و گفت: ما امیدواریم که به زودی قطعنامه‌ای برای این اختلافات صادر شود.

وی افزود: آمریکا به عنوان یک دوست و متحد هر دو کشور هر کاری انجام می‌دهد تا این ماجرا حل و فصل شود.

این مقام در خصوص اقداماتی که واشنگتن برای حل اختلاف سئول و توکیو مایل به انجام آن است، توضیحی نداد. هفته گذشته استیل ول در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن گفته بود آمریکا در این مناقشه دخالت نخواهد کرد.

کره جنوبی و ژاپن دو متحد بزرگ سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا در شرق آسیا هستند. نمایندگان دولت ژاپن و کره جنوبی روز جمعه دیداری چند ساعته در توکیو داشتند تا در مورد محدودیت‌های صادرات مواد شیمیایی که اخیرا با تصمیم ژاپن اعمال شده است گفتگو کنند. این تصمیم ژاپن نتیجه مناقشات دیپلماتیک میان دو کشور است که در چند ماه گذشته وخیم‌تر شده است. به رغم اینکه مقامات کره جنوبی با همتایان خود در وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن برای دریافت جزئیات مربوط به اعمال محدودیت‌ها بر صادرات برخی تجهیزات مهم در صنعت فناوری دیدار کردند، هیچ نشانه‌ای از پایان بن بست ایجاد شده بین دو کشور مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.