سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردکانیان در حاشیه هیئت دولت:

پرمصرف‌های سال قبل، به خوش مصرف‌ها پیوستند

وزیر نیرو گفت: تعرفه‌هایی که برای امسال وضع شده اثرگذار بود و خوشبختانه پرمصرف‌های سال قبل، به خوش مصرف‌ها پیوستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال قبل به پیشنهاد وزارت نیرو و هیئت وزیران مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه ایجاد محدودیت برای پرمصرف‌ها را از سازمان‌های دولتی آغاز کنیم، البته انتظارمان این است که سایر مصرف کنندگان در بخش‌های تجاری و خانگی هم الگوی مصرف انرژی را رعایت کنند، اما واقعیت این است که ما از خود دولت شروع کردیم.

اردکانیان گفت: به همین منظور سال قبل هیئت وزیران دو مصوبه را به تصویب رساند که به سال قبل اختصاص نداشت و برای همه سال‌ها در فصل گرم باید اجرا شود، مگر زمانی که این مصوبه لغو یا جایگزین پیدا کند.

وزیر نیرو بیان کرد: یکی از آن مصوبات در ۱۹ خرداد سال قبل به تصویب رسید که بر اساس آن، بحث تغییر ساعت کار اداری در چهار استان مطرح شد و مصوبه دیگری هم در ۱۳ تیرماه به تصویب رسید که بر اساس آن به تمام استانداران اجازه داده شد با توجه به اطلاعاتی که شرکت‌های توزیع برق عرضه می‌کنند، برای تغییر ساعت کار ادارات تصمیم گیری کنند به نحوی که دستگاه‌های سرمایشی فشار کمتری به شبکه‌های برق بیاورند تا با قطع برق و کمبود تولید و خاموشی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: اجرای این مصوبات تاکنون تجربیات بسیار خوبی داشته است. سال قبل حدود ۲ هزار مگاوات در مجموع توانستیم مدیریت مصرف داشته باشیم.

اردکانیان اظهار کرد: زمانی که امسال با فصل گرم مواجه شدیم، طبیعتاً همان مصوبات مطرح بود؛ اما در هیئت وزیران بحثی مبنی بر تغییر ساعت اداری در تهران مطرح شد که با توجه به ویژگی‌های خاص این استان و وجود مراکز متعدد، تصمیم گرفته شد که تغییر ساعت انجام نشود، چرا که این اقدام می‌توانست موجب مشکلاتی شود، بنابراین قرار شد بنده و وزیر کشور در جلسه‌ای به صورت جداگانه این موضوع را بررسی کنیم.

وزیر نیرو افزود: این جلسه با حضور وزیر کشور و استاندار تهران برگزار شد و تصمیم بر این شد که ساعت کار را در تهران تغییر ندهیم؛ اما در مقابل سازمان‌های دولتی با تأکید از سوی استانداری تهران، موظف شدند دمای آسایش را که بین ۲۴ تا ۲۵ درجه است، رعایت کنند و دما را در سازمان‌های دولتی کمتر نکنند تا از این حیث فشاری به تولید نیاید و اگر جایی از حد مجاز و متعارف تجاوز کرد، استاندار موظف شد که موضوع را دنبال کند و تذکر دهد، همچنین نسبت به قطع برق در یک فاصله زمانی کوتاه اوج بار اقدام شود.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشی که بنده در اختیار دارم، تعداد کمی از مؤسسات و مراکز با هماهنگی و اجازه استانداری تهران، برای ساعاتی به دلیل تخطی از این تصمیم و مصرف بالای برق، برق آنان قطع و سپس وصل شده و توجه و تنبه کافی فراهم شده است.

اردکانیان گفت: امسال ما با همراهی هموطنان روبه‌رو بودیم و علی‌رغم آنکه فصل گرم زودتر شروع شد و افزایش دما سراسری است، اما در وضعیت خوبی هستیم که این مسئله به دلیل همراهی و پشتیبانی همه مصرف کنندگان صورت گرفته است.

وزیر نیرو در پایان تصریح کرد: تعرفه‌هایی که برای امسال وضع شده، اثرگذار بوده است و پرمصرف‌های پارسال به میزان قابل ملاحظه‌ای به گروه خوش مصرف‌ها پیوسته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.