وی افزود: در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای صد تخته کشور، ۷۰ الی ۸۰ درصد وقتها به صورت تلفنی یا اینترنتی انجام میشود، البته زیر ساخت ارائه ۱۰۰ درصدی را داریم، اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند و یا بعضا از شهرستان مراجعه میکنند که میخواهند همان روز ویزیت شوند.
معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: گاهی برخی از عزیزان و رسانهها استنباطشان این است و انتظار دارند که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی همان روز هم ویزیت شوند و اگر انجام نشود حمل بر ناکارآمدی سیستم میگذارند در حالیکه با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرمهای سیاستی نظامهای مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مربوط به خودش را دارد.
حریرچی بیان کرد: در حال حاضر در ۲۰ استان کشور از سطح یک از پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام میشود، اما زمان منتظر ماندن در مطبها و درمانگاهها گاهی بالاست که باید ساماندهی شوند.
وی در پایان گفت: اگرمردم مشکلی در بیمارستانهای دولتی میبینند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مشکل نوبت دهی، پرداخت غیر متعارف هزینهها و یا ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیریهای لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/