سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو پروژه ورزشی آماده واگذاری به سرمایه گذران

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه گفت : دو پروژه سالن شش هزار نفری و استخر قهرمانی مجموعه دهکده المپیک کرمانشاه آماده واگذاری به سرمایه گذران است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرهمند سال افزون معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه بابیان اینکه نزدیک به دو دهه پیش طرح احداث شش دهکده المپیک در کشور مطرح شد که یکی از آن‌ها دهکده المپیک کرمانشاه بود، گفت : آن زمان برای احداث این دهکده در کرمانشاه حدود ۱۴۰ هکتار زمین در مسیر جاده کرمانشاه به سنندج از شرکت جهاد نصر خریداری و ۴۸ پروژه ورزشی نیز برای آن تعریف شد.

وی گفت : براساس برآورد‌های اولیه که سال ۹۱ از پروژه‌ها انجام گرفت، برای احداث این تعداد پروژه به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که اگر بخواهیم با قیمت‌های کنونی محاسبه کنیم، ساخت ۴۸ پروژه دهکده المپیک کرمانشاه به ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون ورزش و جوانان استان تاکید کرد: باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، بخش دولتی توان تامین این میزان اعتبار برای ساخت پروژه‌های ورزشی دهکده المپیک را ندارد، در این راستا با اهتمام استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان بستر‌هایی فراهم شده تا بخش خصوصی به این پروژه‌ها ورود کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شاید برای سرمایه گذاران ورود به پروژه‌های ورزشی چندان توجیه اقتصادی نداشته باشد، لذا موافقت شده تا در این دهکده پروژه‌های غیرورزشی همانند هتل غار، رستوران و ... نیز ساخته شود.

سال افزون به دو پروژه ورزشی نیمه تمام این دهکده یعنی سالن شش هزار نفری و استخر قهرمانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به نیمه کاره بودن این دو پروژه، واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای پروژه استخر قهرمانی تاکنون ۲۴ میلیارد تومان صرف شده و ۶۸ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد، اما برای اتمام آن به ۲۷ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است. برای تکمیل پروژه سالن شش هزار نفری نیز با پیشرفت ۵۳ درصدی و صرف اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی، به ۲۴ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

معاون ورزش وجوانان استان گفت: از آنجایی که برای تکمیل این دو پروژه اعتبار بالایی نیاز است، لذا در هفته‌های اخیر اطلاعیه واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی را در روزنامه کثیرالانتشار و سایت اداره کل منتشر کردیم که خوشبختانه تاکنون چند سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند.

وی در پایان اعلام کرد: برای سایر پروژه‌های این دهکده نیز از ورود سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم و آماده همکاری با آن‌ها هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

خرید ۱۴۰ هکتار زمین از شرکت جهاد نصر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.