سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از اتفاقات رخ‌ داده در برگزاری کنکور سمنان تا عذرخواهی رئیس دانشگاه استان

رئیس دانشگاه سمنان ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل اتفاقات رخ‌داده در برگزاری کنکور گفت: کسی در این دانشگاه حق ندارد به خبرنگاران بی‌احترامی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از انتشار نامه انجمن خبرنگاران استان سمنان به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در خصوص مسائل به وجود آمده در آزمون سراسری و گلایه‌های خبرنگاران از برخی اقدامات دانشگاه سمنان ، امروز به دعوت رئیس دانشگاه سمنان، جمعی از خبرنگاران در نشستی با حضور رئیس و برخی مسؤولان دانشگاه حضور یافتند.

مسعود نصیری‌زرندی، رئیس دانشگاه سمنان پس از استماع سخنان و دغدغه‌های خبرنگاران استان سمنان پیرامون ارتباط رسانه‌ها و دانشگاه سمنان، ضمن توضیح و تشریح روند برگزاری کنکور سراسری و محدودیت‌های آن گفت: موضوع کنکور با سایر برنامه‌های دانشگاه متفاوت است و حساسیت‌های خاص خود را دارد.

وی تلاش در جهت تعامل و ارتباط بیشتر با رسانه‌ها را از سیاست‌های اصلی دانشگاه سمنان عنوان کرد و افزود: از زمان حضورم در دانشگاه سمنان دستور دادم تا همکاری با رسانه‌ها در بالاترین سطح ممکن باشد و دانشگاه بدون تعامل با رسانه‌ها موفقیت‌های دیده نخواهد شد.

رئیس دانشگاه سمنان با تأکید بر اینکه هیچ منعی برای ورود خبرنگاران به دانشگاه وجود ندارد، اظهار کرد: سیاست دانشگاه، ارتباط با رسانه‌هاست و محدودیتی برای حضور خبرنگاران در برنامه‌های مختلف این دانشگاه وجود ندارد.

نصیری‌زرندی، ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل اتفاقات رخ‌داده در برگزاری کنکور گفت: در این دانشگاه کسی حق ندارد به خبرنگاران بی‌احترامی کند و این موضوع به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: روند همکاری با رسانه‌ها بهبودیافته و نقص‌های موجود در ارتباط دانشگاه و رسانه‌ها رفع شود.

خبرگزاری فارس استان سمنان ضمن قدردانی از انتقادپذیری، پذیرش خطا و سعه‌صدر رئیس دانشگاه سمنان امیدوار است تا تعامل دانشگاه سمنان به‌عنوان دانشگاه مادر و مرکزی مهم و اثرگذار در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با رسانه‌ها به سطحی مطلوب رسیده و زین پس شاهد چالش و تنش در روابط دانشگاه و رسانه‌ها نباشیم.

همچنین پذیرش خطا و تلاش در جهت اصلاح آن از نکات حائز اهمیت در مدیریت بوده که لازم است برخی مدیران که به رسانه‌ها نگاهی ابزاری داشته و باوری به نقش و جایگاه خبرنگاران ندارند، به آن توجه بیشتری داشته باشند.

صبح روز برگزاری آزمون، هنگامی که عکاسان خبرگزاری‌های فارس و ایسنا و شبکه اطلاع‌رسانی مرآت قصد ورود به دانشگاه سمنان را داشتند، از ورود آن‌ها ممانعت به عمل آمد و مشخص شد از سوی دانشگاه سمنان هیچ‌گونه هماهنگی‌ای برای حضور خبرنگاران صورت نگرفته است.

پس از معطلی سه‌ساعته خبرنگاران پشت در‌های بسته دانشگاه سمنان، هم‌زمان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دانشگاه، خبرنگاران نیز اجازه ورود پیدا کردند؛ اما ماجرا به همین جا ختم نشد!

عکاسان تحت کنترل شدید نیرو‌های دانشگاه سمنان و برای تنها چند دقیقه کوتاه اجازه حضور در برخی سالن‌ها را پیدا کردند و در طول مدت حضور خود در دانشگاه بار‌ها مورد بازرسی قرار گرفتند.

تا این لحظه هیچ یک از مسؤولان مدیریتی و روابط عمومی دانشگاه سمنان پاسخ و توضیحی رسمی در این‌باره ارائه نکرده‌اند.

محدود کردن رسانه‌ها در دانشگاه سمنان پیش از این نیز بار‌ها اتفاق افتاده و در برنامه‌های گذشته و حضور شخصیت‌های مختلف، خبرنگاران اجازه ورود به دانشگاه را پیدا نکرده‌اند.

نامهربانی دانشگاه سمنان به خبرنگاران موجب شد تا انجمن خبرنگاران استان سمنان پس از آزمون سراسری تشکیل جلسه داده و درنهایت طی نامه‌ای خطاب به حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، رسیدگی و پایان دادن به نامهربانی‌های دانشگاه سمنان را در قبال اصحاب رسانه و خبرنگاران خواستار شود.

انتهای پیام/ب

ماجرای معطلی خبرنگاران در دانشگاه سمنان چه بود 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.