سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

توانمندسازی معلولان رسالت اصلی سازمان بهزیستی است

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان بهزیستی با کمترین حمایت های دولتی و با تکیه بر مشارکت مردمی در راستای کمک به تامین حداقل نیازهای گروه های کم درآمدی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند فعالیت می کند.

بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل اظهار داشت: سازمان بهزیستی با کمترین حمایت های دولتی و با تکیه بر مشارکت مردمی و همکاری سازمان ها در راه گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تامین حداقل نیازهای گروه های کم درآمدی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند فعالیت می کند.

وی با اشاره به خدمات حمایتی و پوششی این سازمان گفت: آحاد مردم و معلولان و زنان سرپرست خانوار سه گروه جامعه هدف این سازمان هستند که از حمایتها و خدمات این سازمان در راستای بهره مندی از یک سطح زندگی نسبتا مناسب بهره مند هستند.

بهزاد ستاری افزود: در استان اردبیل ۵۹ هزار نفر در قالب ۱۸ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان قرار دارند و از خدمات حمایتی و توانبخشی این سازمان بهره مند می شوند.

وی اشتغال زایی معلولان و زنان سرپرست خانوار را از سیاست های اصلی این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم سازمان بهزیستی توانمند سازی و خودکفایی افراد معلول و زنان سرپرست خانوار می باشد که برنامه های مهمی را نیز در این زمینه اجرا کرده است‌.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: اداره کل بهزیستی استان اردبيل مزایایی برای کارفرمایانی که افراد معلول را بکار میگیرند در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به پرداخت حق بیمه این افراد به مدت پنج سال و یا پرداخت ۵۰ درصد دستمزد افراد معلول به مدت ۵ سال اشاره کرد.

ستاری افزود: افراد معلول و زنان سرپرست خانوار در صورت داشتن طرح های اشتغالزا و درآمدزا از تسهیلات قرض الحسنه و بلامانع این سازمان بهره مند می شوند که این سازمان هیچ محدودیتی در این زمینه نداشته و از طرح های اشتغالزا و اقتصادی حمایتهای همه جانبه ای انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در حدود ۷۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این سازمان با استفاده از این تسهیلات زمینه اشتغال برای خود و افراد دیگر ایجاد کرده اند اظهار داشت: این تسهیلات در قالب ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان قرض الحسنه است که در اختیار افراد تحت پوشش این سازمان که متقاضی راه اندازی کسب و کار هستند قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزایش ۲۳ درصدی مستمری ماهانه مستمری بگیران این سازمان خبر داد و افزود: افرادی که تاکنون این افزایش در مستمری آنها لحاظ نشده بود مابه التفاوت ماههای قبل نیز با احتساب افزایش ۲۳ درصدی در ماههای آینده به آنها پرداخت خواهد شد.

ستاری با اعلم اینکه از تیرماه سالجاری به همه اعضای خانوارهای دارای سرپرست معلول مستمری پرداخت خواهد شد بیان داشت: در استان اردبیل دو هزار و ۹۰۰ نفر معلول سرپرست خانوار وجود دارد که در این طرح به ۹ هزار نفر از اعضای این خانوارها مستمری پرداخت خواهد گردید.

انتهای پیام/س

59 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی اردبیل هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.