سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان پایتخت کتاب ایران

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان از برگزاری چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان و شهرستان‌ها خبر داد.

اصغر مختاری، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه یکی از معظلات جامعه ما در حوضه مطالعه است گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین‌تر از میانگین جهانی است که برای حل این مشکل طی ۴ سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح‌هایی از جمله پایتخت کتاب ایران و فروش فصلی کتاب‌ها را کلید زده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد کتابخوانی نوجوانان و جوانان گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که تاثیر به سزائی در بالا بردن سرانه مطالعه کشور دارد، جام باشگاه‌های کتاب خوانی در رده سنی کودک، نوجوان و جوان می‌باشد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با بیان اینکه این طرح دو هدف اصلی را دنبال میکند افزود: همانطور که آشکار است اگر از کودکی و سنین پایین به فرزاندانمان کتابخوانی را یاد دهیم در آینده مشکلات کمتری داریم همچنین با راه اندازی این پروژه، جوانان و نوجوانان کارگروهی را نیز آموزش می‌بینند.

مختاری تصحیح کرد: امسال چهارمین سال برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی است این کارگاه در ۳ سال گذشته بطور متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شد، اما در حال حاضر شهرستان‌ها هم مشمول این طرح شدند، این طرح اصفهان را به پایتخت کتابخوانی کشور تبدیل کرد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: جام باشگاه کتابخوانی را در شهرستان‌ها نیز اجرا کردیم چرا که مسافت برای دوست داران کتاب و آن‌هایی که از شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کردند دشوار بود.

مختاری اذعان داشت:این پروژه در شهرضا، چادگان و نطنز در حال اجرا است.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش، بهزیستی و نهاد کتابخانه‌ها کمک شایانی در راه اندازی و تداوم این طرح داشتند.

انتهای پیام/ی
 
 


استان اصفهان از نظر تعداد باشگاه‌های کتابخوانی، رتبه اول کشور را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.